Hallo mensen,

Ik gebruik het volgende stukje nieuwsscript:
<?
$id = $_GET['id'];
include("connect.php");
$sql = mysql_query("SELECT * FROM news WHERE id='".$id."'");
while ($post = mysql_fetch_array($sql)) {

if($post[categorie] == "hom") {
$cat_a="Home";
}

if($post[categorie] == "gae") {
$cat_a="Go Ahead Eagles";
}

if($post[categorie] == "col") {
$cat_a="Collum EnJee";
}

if($post[categorie] == "and") {
$cat_a="Anders";
}

echo "<hr width=\"10%\">";
echo $post[bericht];
echo "<font color=\"#999999\"><i>Geplaatst op ".$post[datum]." in de categorie <a href=\"?news=categorie&cat=".$post[categorie]."\" class=\"cat\">".$cat_a."</a></i></font><br /><br />";
}
?>
<div align="right"><a href="?news=inleiding">Terug naar het niewsoverzicht</a></div>

Nou is mijn vraag ... hoe kan ik hier nou het beste vorm aan geven? kan ik er een CSS aan koppelen en zo ja hoe krijg ik dan een opmaak in mn nieuwsbericht? Ieder bericht moet weer dezelfde opmaak krijgen.

Het idee is ong hetzelfde als dat van http://www.autoscoops.eu/. Alleen dan met een wat betere opmaak :P

Alvast bedankt!
Wat je dus al ziet is dat er een lus staat, en dat je nieuwsberichten uit de db worden gehaald.
css zou het mooiste zijn, die hoef je alleen maar in het nieuws script te zetten en klaar.

Ja, maak gewoon eens een pagina zoa's je zou willen dat je pagina er uit ziet.

Titel, datum, cat, bericht -> gewoon alleen een plekje en dus opmaak geven. De broncode voor de opmaak plak je later in je php script en je hebt alle nieuwsberichten met dezelfde opmaak!

Veel succes!
Ik script nu met html en php maar dat script zo verdomde lastig.

Is er een makkelijkere manier?

echo "<table cellspacing=0 cellpadding=0 border=0 width=400>\n";

echo "<tr bgcolor=\"".$kleur1."\" font-color=\"".$kleur4."\" face=\"".$verdaa."\">";  
	echo "<td background=\"".images/table_02.gif."\"> ".$result[titel]."</td></tr>";
	echo "<tr bgcolor=\"".$kleur2."\" align=\"justify\">";
	echo "<td><a href=\"?news=nieuwsbericht&id=".$result[id]."\"></a></div>".$result[bericht]." </td></tr><a href=\"?news=nieuwsbericht&id=".$result[id]."\">[meer..]</a><br />";
	echo "<tr bgcolor=\"".$kleur1."\" font-color=\"".$kleur4."\" align=\"right\" face=\"".$verdaa."\">"; 	
	echo "<td><font color=\"#999999\"><a href=\"?news=nieuwsbericht&id=".$result[id]."\">[meer..]</a><br /> </td></tr>";

dat is een voorbeeld van hoe het er nu ong uitziet.

Iemand een voorbeeld van hoe het ook kan?
Topic mag gesloten worden. Ik gebruik nu het nieuwssysteem van Arjan!

Bedankt iedereen voor de reacties en Arjan voor het systeem!
ten 1e.. Je hoeft niet voor elke regel html een aparte echo"
<?php
echo " <HTML>

<BODY>

Dit werkt ook prima

</BODY>
</HTML>
";
?>

en je kunt gewoon CSS div's en/of classes gebruiken . Dit voer je hetzelfde in als de HTML

dus

<?php
echo = "<div id=\"tekst\">tekst</div> ";

?>

Gewoon ff het bestand koppelen aan een CSS file ne voila!

Ik heb hetzelfde gedaan bij mijn weblog die nog in ontwikkeling is http://www.idea-creation.nl/weblog

Reageren