Ik las laatst van iemand een reactie op een topic waarin ie zei dat als je 1 ding uit de db verwijdert (bijv een gastenboek/topic bericht) je beter Limit 1 kan gebruiken zodat als er iets fout gaat of mysql injection, je niet alles kwijt bent.
Nou vroeg ik me af, kan dit ook handig zijn voor toevoegen en bewerken enzo dan? Dat je maar 1 bericht kunt toevoegen en 1 kunt wijzigen en niet met een Mysql Injection of een fout alles is gewijzigt of meerdere berichten worden toegevoegt.
En nog een vraag. Is het dan ook veiliger om bij bijv priveberichten (waarbij je meerdere tegelijk kunt verwijdert) eerst te tellen en dan Limit $count ? of maakt dat niet uit.
LIMIT 1 kan je gebruiken als je er maar 1 tegelijk wil verwijderen, maar als je hem DESC of ASC gesorteerd heb en hij pakt altijd de bovenste, moet je de query wel erg exact schrijven zodat je nooit de verkeerde records weggooit
?
Onbekende gebruiker
29-08-2006 08:51
1) Het slechts één keunen toevoegen zou je met iets van sessie moeten doen. Als je via LIMIT werkt geld dit alleen voor de query.
1) Het slechts één keunen toevoegen zou je met iets van sessie moeten doen. Als je via LIMIT werkt geld dit alleen voor de query.
2) Als je goed programmeerd maakt het niks uit
@ nummer 2 : dat is nu precies wat deze poster probeert te leren dus een zinloos comment mijn idee. Geef dan een voorbeeld wat jij als goed defineert zodat we weten wat volgens jou goed programmeren is of wat jij hieronder verstaat !!
Je moet het eerder lezen als: limit 1 is alleen zinvol als je ergens anders in je code/database grove fouten hebt zitten. (een query die meer verwijdert dan het zou moeten verwijderen is gewoon een grote fout). En is als zodanig een lapmiddel, en geen reden om variabelen niet te checken.
Bedankt voor de reacties:) Ik bedoel het eigenlijk gewoon meer als extra beveiliging.
"Als je goed programmeerd maakt het niks uit"
Ik denk dat altijd overal een lek in te vinden is en dus altijd wel een injection kunt doen. ALS er dan eens iets fout gaat, dan maar 1 ding kwijt en niet alles. Voorkomen is beter dan backup-terug-zetten :P
Maar voor wijzigen kan het dus niet. Maar voor 1 bericht verwijderen zou het wel kunnen dus. Toch?