Ik heb net een login script gemaakt. Hoe kan ik er voor zorgen dat zodra je bent ingelogd er een sessie word aangemaakt. (ik kan al text weergeven als je bent ingelogd dus ik hoef alleen het sessie starten commando te weten) en hoe kan ik controleren bij iedere pagina of je wel bent ingelogd.

Een sessie aanmaken doe je met [php]session_start[/php]() let wel op dat dit boven aan je script moet (voor alle output)

Vervolgens zet je een session variabele bijvoorbeeld:
<?php
if(ingelogged){
$_SESSION['ingeloged'] = true;
}
?>

Dan kan je vervolgens controleren met:
<?php
if(isset($_SESSION['ingelogged'])){
// Ingelogged
}
?>

Het lijkt me handig als je deze tutorial nog even door neemt:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/10/415/
vergeet niet session_start() bovenaan de pagina te zetten, anders kunnen sessies niet gelezen (en volgens mij ook niet geschreven) worden (op de server)
OK ik kan nu inloggen en ik krijg op 1 pagina de goede melding dat ik ben ingelogd, ga ik naar de volgende pagina dan is de sessie weer over lijkt het. Dan krijg ik weer keurig mijn login formuliertje te zien.
zoals ik al zei, op iedere pagina waar je sessies gebruikt moet je session_start() bovenaan de pagina zetten
ik dacht het net even voor elkaar te hebben, het werkte allemaal maar om een of andere reden werkt de submit knop niet meer mee, en je moet refreshen voordat je ziet dat je ingelogd bent. Vervolgens blijft het inlog scherm staan..

ik word er GEK van

Reageren