Door
Onbekende gebruiker
op 03-02-2004 16:57
gewijzigd op 04-02-2004 11:53
770 views
ik heb een groot formulier gemaakt maar ik weet niet hoe ik het moet laten verzenden weet iemand hier een script voor, liefst vrij gemakkelijk weet namelijk niets over php maar ben bereid een snelcursus te nemen, weet wel wat over asp, vb script, enzo verder men formulier staat op http://www25.brinkster.com/amco01/contact.htm
dus als iemand me kan helpen stuur me een mailtje op [email protected]
Uhm... een berichtje op je mail? Je vraagt toch iets in een forum... wellicht hebben anderen ook wel iets aan de reacties die gegeven worden...
Maar goed.. ik zie al iets aan je formulier... "In te vullen door IT". Dus een klant (neem ik aan) stuurt het formulier op en dan komt er iemand van de IT om het verder in te vullen?
En daarnaast zie ik dat je toch wel met ASP werkt... dus PHPHulp.nl? Enne... uhm.. waarom doet dat MSHTML het niet in een fatsoenlijke browser? :S
Elwin
?Onbekende gebruiker
03-02-2004 17:34
gewijzigd op 04-02-2004 11:55
ja ok maar weet je hoe ik het kan doen? met m'n asp werkt het niet
Nou.. globaal gezien verstuur je het formulier naar een script en dit script kijkt in de verstuurde data en maakt daaruit een e-mailbericht, of zet het in een database.
Voorbeeld:
Een HTML-pagina met een formulier:
input name=naam (verplicht)
input name=emailadres (verplicht)
input name=leeftijd
De action bepaalt dat hij naar script.php gaat. De methode van versturen is Post.
Script.php:
<?php
if (!empty($_POST[naam]) && !empty($_POST[emailadres]))
{
// Mail samenstellen of query maken om in de DB te zetten
echo "De bestelling van $_POST[naam] is goed doorgekomen...";
} else {
// niet alles is ingevuld
echo "Niet alle verplichtte velden zijn ingevuld!";
?>
Tsjah... Ik kon wel weten dat die bij Brinkster zat, maar toch niet echt dat die geen PHP ondersteunen.. Ghehe..
Ik heb dat gezeik ook gewoon niet gehad.. voor een paar euro per maand heb je fatsoenlijke hosting... en als je dat zat bent, dan ga je net als ik je eigen webserver draaien... Wat? Geen PHP? Installeren.. :D