Ik heb een website gemaakt die mijn muziekcollectie weergeeft. (http://cornmillmusic.rakkerdesign.nl/index.php?section=index-de-pre-historie/17955)
Het gekozen albumoverzicht wordt weergegeven in een contentbox die ik dan wil laten uitprinten.
Ik heb in een PRINT.CCS-file aangegeven dat de BODY visibility: hidden moet zijn.
Als ik nu ga printen, begint hij ± halvewege het velletje. Dit is ook logisch omdat de body dan wel hidden is, maar wel daadwerkelijk aanwezig is op de achtergrond.
Nu is het volgens mijn mogelijk om een PHP script te maken, die de inhoud van de contentbox zodanig transformeerd, dat het correct op een A4 velletje past.

Dus ik denk dat het mogelijk moet zijn om als ik op het printericoontje bovenin klik, dat een php scriptje de inhoud van de contentbox genereerd op een nieuwe pagina (met alleen de tekst) en dat dit dat geprint kan worden.
Alleen weet ik niet hoe ik dat scriptje op moet zetten, of dat het daadwerkelijk bestaat. Ik hoop dat jullie me daarin op gang kunnen helpen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
zoals bij de site van de ns?

wat ik zelf de laatste keer heb gedaan is middels dat knopje ff een nieuwe popup venster openen waarin je content opnieuw genereed zonder alle headers en footers en zo. en dan met behulp van javascript automatische de print functie opstarten.

of in je print css een negatieve marge meegeven aan het header gedeelte.

ps ziet er rete goed uit, werkt prima! hulde!!
Bedankt voor je reactie, maar het is voor jou blijkbaar gesnede koek om dit te maken, voor mij is het een stuk moeilijker.
Ik kan best begrijpen dat je niet alles prijs wilt geven, maar kan je niet een voorbeeld geven van je eerste optie, waar ik mee verder kan.
Je site ziet er mooi uit, alleen jammer dat je niet met css werkt, want dan is het wat simpeler.
Wat de bedoeling is dat mensen niet je hele site printen met alle kleuren enzo erbij. Dus je behoudt je content, maar je kickt de plaatjes en kleuren eruit, alleen de tekst houd je dus over.
Kortom al je backgrounds uit je td halen, breedtes en hoogtes laten staan.
Tot nu is het allemaal simpel en alleen verwijderen, nu kan je keuzes maken.
Of je slaat steeds de keuze die men heeft gemaakt in een session, zodat je de zelfde query kan uitvoeren op je popup print pagina. Of je doet het op een andere manier.
En dan dus een functie met JS, adhv een button, dat je kan printen. print() ofzo.

edit:
ff nadenken brengt je tot deze zoekopdracht:
http://www.google.nl/search?hs=EZz&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=make+page+print+friendly&btnG=Zoeken&meta=
Je moet niet hidden doen maar display: none; dan word het volgens mij niet meegerekend
Mensen, het werkt hoor, hartelijk dank voor jullie hulp en adviezen.
In een woord, BEDANKT.

Reageren