Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn mij wat uit te leggen over cronjobs?
Wat het zijn?
Waarvoor ze dienen?
Hoe ze werken?
evt wat basis begrippen?

[edit]
Kan het zijn dat PHPHulp er geregeld 'n paar seconden uitligt, of ligt het aan mij?[/edit]

Alvast bedank,
Aymeric
Kijk HIER is en dit heb ik gevonden door cronjobs in google te gooien.
denk je dat iedereen duits kan ofzo?:S
@Steven: waar slaat zo'n opmerking nou op? En als je ff had gekeken zie je links onder op die pagina dat je meer talen kunt kiezen. of je ziet in de link 'de' staan, misschien kan je hier wel 'en' van maken. http://en.wikipedia.org/wiki/Cron
En als je echt lui bent:

Een cronjob is niks anders dan in windows taal een taakplanner achtig programma. Op de door jou opgegeven tijd wordt er door een cronjob een ander programmaatje/scriptje uitgevoerd.
Op deze site zullen ze meestal gemaakt worden om een php script aan te roepen.
Bekende toepassingen zijn.
-- nieuwsbrieven
-- backups
-- dingen updaten bij rgp's
Dingen updaten bij een RGP kan je beter software matig in je script zelf doen. Scheelt onnodige resources en je bent niet afhankelijk van een server. Een goed voorbeeld van een cron is bijvoorbeeld een script wat ik gemaakt heb die iedere week een backup maakt van een externe mysql database.
@Arjan.
Ik zei dat dat de meest gebruikte toepassingen waren. Ik zei niet dat dat handig is.
Ik ben met je eens dat een UPDATE bij een rgp prima via een scriptje kan.
Zelfs als het nodig is vaak te backuppen kan nog prima gebeuren bij het eerste bezoek van je site na zaterdag 0.00.
steven schreef op 27.08.2006 19:51
denk je dat iedereen duits kan ofzo?:S

jezus, wat een reactie!

nou ja,
cronjobs:
zoals al eerder werd gezegd:
Stel je stelt je cron in op ieder uur.. om het uur worden alle taken dan gedaan, bijvoorbeeld jou script aangeroepen.
Op die manier kan je precies bepalen wanneer een bepaald script moet draiien, bijvoorbeeld voor een automatische maandelijkse backup!

Reageren