hoi!,

iemand die heeft 100 euro overgeboekt van Rabobank naar Postbank ... in het weekend.
hoeveel dagen gaat dat ongeveer duren ? want het is nu maandag, en ik weet niet of ze het wel eerlijk hebben gedaan....

ik hoor net dat ze het weekend niks doen ... met internet bankieren ...
wie kan me helpen ? hoeveel dagen het duurt
Meestal een dag ofzo. Vaak willen ze zulk soort dingen pas na het weekend tussen banken overmaken, dus als het er morgen niet is zou ik eens gaan klagen.
De snelheid van een overboeking van een bankrekening naar een Girorekening met internetbankieren is afhankelijk van de bank waar u bankiert. Zodra de bank deze opdracht aanlevert, wordt de opdracht nog dezelfde dag door Postbank geboekt. De meeste banken bieden net als Postbank betaalopdrachten dezelfde dag aan elkaar aan.
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/faq/detail/0,2813,1859_544826450,00.html
En vergeet deze niet:
Op (inter)nationale feestdagen en in het weekend vinden er geen boekingen plaats bij de banken. Daarom wordt een opdracht in het weekend of op een feestdag de volgende werkdag geboekt. Bij een betaalopdracht via Mijn Postbank.nl naar een andere Girorekening wordt het saldo direct gewijzigd en kan de begunstigde meteen over het geld beschikken. De datum van de daadwerkelijke boeking is dan de datum van de eerstvolgende werkdag. Een betaalopdracht naar een bankrekening wordt door de andere bank pas de volgende werkdag geboekt. Houd u hier rekening mee als u een betaling wilt doen.
En daar komt nog bij dat de Postbank over het algemeen niet de snelste bank is.
Uhm Postbank is heel snel. Als ik overmaak dan heeft de ontvanger het meestal binnen een kwartier. Wat wel een probleem is: Rabobank naar Postbank. Dat gaat gwoon fout :)
rabo ->postbank gaat langzaam, 3 dagen ofzo. andersom gaat het sneller voor 12uur is een deadline en na 12uur, dus ligt aan het tijdstip
Woopie100 schreef op 28.08.2006 19:25
Uhm Postbank is heel snel. Als ik overmaak dan heeft de ontvanger het meestal binnen een kwartier. Wat wel een probleem is: Rabobank naar Postbank. Dat gaat gwoon fout :)

hoezo .... dat gaat gewoon fout ,,, of gaat het ECHT fout... ?
Hele slechte ervaringen over het algemeen met betalingen van bank naar giro, andersom juist niet.
Eén keer heb ik zelfs anderhalve week moeten wachten op een betaling vanaf een bankrekening.
ow leuk dat je dat even zegt hoor :P
Maarja dan wacht ik wel even verder ...
tot ik het overheb hopelijk..

Reageren