Hey mensen,

Ik ben nu een beetje aan het spelen met de profiel systeem te maken.
Kijk bijvoorbeeld naar cu2.nl , zoiets wil ik dus ook...

Heeft iemand daar goede scripts voor ofzo? dat ik voorbeeldjes heb om op verder te gaan etc.

MvG,
Niek van der Steen
zoiets maken vergt toch wel een hoop kennis.
dat zal je niet redden met enkel voorbeeldjes.

maar er zijn zat member systemen te vinden op internet.
zoek anders ook op andere community's of google.
iemand ervaring met Profile Manager Premium??
En: is dit freeware?

[edit]Ik wou eigenlijk thomas' blog een profielen site van gaan maken, maar dat lukt niet helemaal... zit met een aatnal problemen:
-de tabellen, als ik normalisatie wil ga ik nie voor iedere gebruiker een andere tabbelle aanmaken
-de bestanden, ik ga niet voor iedere gebruiker alle bestanden nog een keer copieren..

Ik zat zelf de denken aan een mod-rewrite? www.mijndomein.nl/henk = www.mijndomein.nl/index.php?id=henk ofzo?[/edit]
warom zou je profile manager gebruiken het is tog veel leuker om zoiets zelf temaken??

en zo heel erug moeilijk is het ook nog niet je maakt gewoon uit 1 tabel uit leest en die plaatst in het while atribuut dankrijg je alle members al te zien dan maak je een link:
<a href="?a=$object['id']">$object['naam']</a>
dan plaats je een $_GET['a'] waar je dan de gegevens uit de DB haalt door een mysql_query(........... WHERE `id`='$_GET['a']') or die( mysql_error() );
en dan heb je al een vrij standaar profiel systeem das hele maal niet zo heel erg moeilijk!!

voor 10 euro maak ik het begin voor je waarna je hem zelf kunt uit brijden :P
devon schreef op 30.08.2006 07:35
warom zou je profile manager gebruiken het is tog veel leuker om zoiets zelf temaken??

en zo heel erug moeilijk is het ook nog niet je maakt gewoon uit 1 tabel uit leest en die plaatst in het while atribuut dankrijg je alle members al te zien dan maak je een link:
<a href="?a=$object['id']">$object['naam']</a>
dan plaats je een $_GET['a'] waar je dan de gegevens uit de DB haalt door een mysql_query(........... WHERE `id`='$_GET['a']') or die( mysql_error() );
en dan heb je al een vrij standaar profiel systeem das hele maal niet zo heel erg moeilijk!!

voor 10 euro maak ik het begin voor je waarna je hem zelf kunt uit brijden :P

En voor 0 euro krijg je een MySQL injection die je zelf kan uit breiden :)
maar niemand weet dus een systeem dat ik kan gebruiken?

en:

@devon: ik wil het zelf maken, en dat begin snap ik.. maar ik wil dus een systeem hebben als voorbeeld... en bedankt voor de aanbieding, maar daar ga ik niet verder op in...
@Rafael: ja klopt, maar dat is zo te fixen als je een béétje verstand van php icm mysql hebt...

[edit]of waar ik er een kan downloaden...[/edit]
Het is opzich redelijk makkelijk hoor om zoiets te maken je hebt er alleen het doorzettinsvermogen voor hebben anders redt je het dus niet

Voorbeeld:

Iemand meld zich aan, activeerd zijn account zijn account word aangemaakt:

www.jouwsite.nl/nickname/

in het mapje nickname zet je index.php neer daarin zet je het volgende:

<?php

include('../profile.php');

?>

en in profiel.php roep je de gegevens op uit de database

GR. mebus!
dat is denk ik wel ut snelste systeem
Beveiliging tegen SQL injection XSS etc:

Er is een goede tutorial over beveiliging tegen dit soort dingen. Deze is te vinden op PHPfreakz.nl. Voor de rest.. Maak het zelf zou ik zeggen.. Het is toch in principe een uitgebreid nieuwssysteem..?

Reageren