ik ben op zoek naar een keyword filter waarmee ik bepaalde "keywords" dus uit een tekst kan gaan filteren. Ik ben al even op zoek geweest naar zo'n script maar heb nog niet echt iets kunnen vinden. Hebben jullie soms een idee van een script?
Ik zou met die keyword filter dan later mijn meta tags willen gaan opvullen.
nee, ik wil ze niet verwijderen maar allemaal in 1 lijstje opslaan (van ongeveer 15 woorden) zo haal ik dus alle belangrijke woorden uit een artikel en dat zou ik dan in mijn meta tags gaan zetten.
Het hangt er nogal vanaf wanneer een woord 'belangrijk' gevonden wordt door je script. Dat is niet altijd afhankelijk van de lengte of het aantal keer dat het woord voorkomt in de tekst.
Wat ik weet, is dat metatags vroeger heel belangrijk waren voor zoekmachines, maar ze tegenwoordig een stuk minder zwaar wegen. Daar zou je even voor moeten Googlen.
Inderdaad... Ik heb trouwens onlangs een artikel gelezen dat Google tegenwoordig 'fel' kijkt naar <H1> & <H2> - tags. Meta-tags maken, naar mijn mening, niet echt veel meer uit. Zoekmachines zijn tegenwoordig zo gesofisticeerd (wat een woord) dat ze meer globaal naar een artikel kijken ;) !
?
Onbekende gebruiker
03-09-2006 11:41
ja ik heb het ook gelezen als je zeker wilt dat google je bij bepaalde trewwoorden meten zetten azet dan die belangrijke woroden tussen <H> tags
maar wat je bedoeld met keyword filter bedoel je dan BV voor een forum om de scheldwoorden er BV uit te vissen ?
Dat is een artikel volledig hierover, er is echter wel nergens bewezen of het wel écht zo is.
Zij zeggen dat er 4 punten zijn waar google naar kijkt:
* Page title
* Meta description
* All text on your page(s)
* Links to other pages
Ik denk wel dat dit een interessant artikeltje zou kunnen zijn voor op phphulp ;)