Ik ben opzoek naar een RSS reader voor mijn website webazine.eu. De reader die ik nu heb geeft bij leestekens erg rare berichten! kunnen jullie mij helpen!?
Je zou gehopen zijn met een php-rss-parsers die de characterset ophaalt uit de rss-feed en automatisch de goede waarde in de html zet. Zo'n parser ken ik helaas niet.
@Hipska:
Die paar regeltjes code krijg ik echt niet voor elkaar. Kun je een opzetje geven?
@Webmakerij:
Bij htmlentities() wordt default uitgegaan van ISO-8859-1. Je kunt wel een andere charset opgeven (derde parameter), maar de charset moet nu juist uit de rss-feed worden opgehaald.
Dit is dus geen oplossing.
Je hebt te maken met twee verschillende instellingen voor karaktersets. De ene staat in het <head>-deel van de html, het andere staat in de rss-feed. En dat verschilt bij jou.
In jouw html staat geen karakterset genoemd, dan geldt een default set. Ik neem aan dat dat ISO-8859-1 is. De default karakterset bij rss-feeds is UTF-8.
Ik stel voor in het <head>-deel van de html dit op te nemen:
Als alle rss-feeds die je gebruikt ook die karakterset gebruiken is jouw probleem opgelost. Maar als sommige feeds dat niet doen, kom je van de regen in de drup.
De suggestie van Hipska hierboven heb ik nog niet gevonden op het www.