Ik ben van plan om mijn website te vernieuwen. Nu, het probleem is dat ik telkens bijleer (wat natuurlijk niet zo erg is). Kan er mij eens iemand vertellen waarop ik moet letten? Hierbij bedoel ik dan dingen te noemen zoals: geen tabellen voor layout, maar gebruik css.
Geen include, maar...(?)
Ik weet dat de vraag zeer algemeen is, maar volgens mij zitten meerdere mensen wel met die vraag opgescheept.

Alvast bedankt voor de komende tips
Ik zie niet in waarom je geen include() kan gebruiken dit is een zeer handdige functie in PHP. Kijk bijv maar eens wat er allemaal geinclude wordt bij bijv Mambo en of Joomla.
Geen include, maar...(?)
Het is door anderen ook al gezegd, maar ook ik snap niet waarom je geen include zou willen gebruiken. Het gebruik van generieke functies en/of classes wordt op die manier wel erg lastig. Je kunt dan bv. op iedere pagina die een connectie met de database maakt, weer hetzelfde stuk code gaan zitten inkloppen om deze connectie te maken. Dat lijkt mij zinloos, volkomen overbodig en niet te onderhouden.

Zelf gebruik ik require_once , maar op zich is dat 1 pot nat met include. Het verschil zit hem in een fatal error in plaats van een warning. Maar omdat je een goede foutafhandeling gebruikt, maakt dat ook weer niet zo veel uit.

Reageren