Ik ben bezig met een website voor mijn dorp, en zou graag willen weten wat jullie ervan vinden, qua uiterlijk. Helaas werkt hij alleen optimaal in IE 6. Ben nog steeds druk bezig met het opbouwen van deze website.
Even iets daarover.
Zorg dat ie in Firefox goed werkt. Firefox behandelt de HTML + CSS goed. IE doet dit helaas niet.
En dan kun je later met wat truukjes zorgen dat ie in IE wel werkt ;)
verder beetje eentonig qwa kleuren, mag wel wat meer contrast!
Ik zat zelf te denken aan een script, die bepaalt, als je firefox gebruikt, dat je dan firefox.css gebruikt en anders overige.css Bijv. Heb jij of iemand anders daar misschien een script van?
Als je dat al mocht willen Arjan, dan kan je beter:
geen_IE.css of IE.css gebruiken. Firefox, en Opera en veel vergelijkbare browsers gaan wel goed met CSS om, en IE niet... maar dat terzijde..
Het gemakkelijkst is, wat Luke al aangeeft, dat je eerst voor FF maakt, omdat die zich wel aan de standaard houdt, en daarna dus pas voor IE de hacks gaat toepassen.. (het heten ook niet voor niets IE hacks)
Ik ben nog maar een n00b maar ik vind de style een beetje eentonig, mag wel wat meer variatie in en het lettertype gewoon iets van arial of verdanan doen ofzo. ziet er beter uit.
Ik vind jouw site een beetje eentonig en het lettertype kun je idd beter veranderen in arial of verdana. Ik zou die marquee bij de shoutbox wat langzamer doen en wat minder van die tabbladen. Verder zijn de hoekjes hier niet helemaal mooi afgerond, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik vindt dat er hier en daar nog best wat kan worden verbeterd
P.S. Gebruik gewoon 1 stylesheet, veel makkelijker om even een update in je style te maken.
In Firefox valt hij een beedje uit elkaar en in IE ziet hij er goed uit..
Paar puntjes die je misschien moet overwegen:
Misschien moet je proberen om je layers static te gebruiken. dan gedragen ze zich een beetje als tables. Ze worden dan in IE en FF hetzelfde geinterperteerd.
Probeel meer wit ruimtes in je site te maken. dat brengt rust en overzicht.. kijk maar naar google..
Ga verschillende letter types en grote proberen, om te kijken hoe je website oogt en de leesbaarheid van de tekst is.
BV bij je gastenboek zou je "de plaats datum" kleiner en een andre kleur kunnen geven want de informatie is minderbelangrijk dan het bericht zelf.