Hallo
stel ik heb 2 input velden.. en ik wil ze allebei zo vullen zodat de hele regel tot achteraan gevuld is:
[input ] wat tekst [input ]

die moeten tot het einde van de regel.. dat kan nu niet in procenten.. hoe moet het dan?
Wat bedoel je precies en waarom wil je dat zo?
ik wil het zo omdat het mooi lijkt.. tenminste, voor het layout enzo.. ik ben idd erg onduidelijk. Nog een keer dan maar.

Normaal als je 2 input velden hebt en je wilt de breedte zo hebben dat ze allebei samen naast elkaar het scherm dekken doe je de style zo:
width: 50%; en voor de andere ook width: 50%;
maar als er tekst tussen die 2 inputs komt.. dan kan je de 2 inputvelden niet meer allebei 50 procent meegeven, en ook niet bijvoorbeeld 49% want dan blijft er nog een beetje ruimte over.
uiteindelijk m'n vraag
Kan in CSS het ook zo dat je bij de 1ste input een vaste waarde van 50% meegeefd en dan wat tekst hebt, en dat de 2e input dan de overgebleven breedte automatisch krijgt?

ik denk dat het ietsje duidelijker is.. duidelijker kan ik het niet krijgen.. sorry

In een formulier is het veel mooier als je inputs een vaste breedte hebben. Zet er een label voor, dan heb je op elke regel een label/input paar.

Als je een regel hebt met input - tekst - input, is het voor de gebruiker ook niet duideijk bij welke input de tekst hoort.

Mocht je het toch zo willen doen, dan zou ik beide inputs hetzelfde percentage geven. Begin bijvoorbeeld met 40% en kijk of het past met de tekst die je er tussen wilt.
okee,
er was misschien een kleine kans dat het net zoals bij frames zou kunnen.. namelijk:
20%,30%,*
die ster staat dan voor de overgebleven ruimte

Maarja, ik los het anders op
Even voor jou vraag: Dat is niet mogelijk...
dat probeerde Jan Koehoorn me volgens mij ook duidelijk te maken

Reageren