Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een VMWare Debian Server een hele tijd gedraaid, deed het de hele tijd prima, maar nu kan ik de server niet meer benaderen vanuit het netwerk waardoor ik dus niet meer in staat ben om de gegevens van de server af te krijgen voor een reïnstal.

Weet iemand hoe dit komt, ik heb hem omdat hij het niet meer deed ook maar meteen een apt-get update/upgrade laten doen.
Check de logs (/var/log), syslog e.d.

Kan je nog op internet komen (even wget proberen) Ik neem aan van wel anders had je niet apt-get gebruiken.

Hmm. Even controleren of Samba & de ssh daemon nog draaien (er zit toch sshd op die bakken mag ik hopen?) via `ps -A`.

En hoe bedoel je precies dat je hem niet meer kan benaderen? Kan je hem niet benaderen via Windows File Sharing of gewoon totaal niet meer? Geen webserver/SSH meer?
Ik zie nu idd dat ik hem via Windows File Sharing nog wel kan benaderen.

Ik kan hem niet meer als webserver benaderen(via de browser en dan het interne ip ervan invullen).

Samba leeft idd nog maar SSH heeft er volgens mij ook nooit bij gezeten, zou je Arjen moeten vragen.

[edit]

Vraag me niet wat er gebeurd is, maar hij doet het weer. Toch bedankt voor het meedenken.

[/edit]

Reageren