Ik wil graag foto's uploaden naar mijn site, het liefst met een scriptje. Nu vraag ik me af wat het beste is:

- Zip-bestanden laten uploaden
- Foto's één voor één uploaden
- Mappen uploaden (kan dat)

Het liefst zou ik voor de laatste optie gaan, maar ik wil wel de grootte van de foto's kunnen controleren, en ik wil ze eventueel resizen als ze te breed zijn. Weet iemand hier een script/funtie o.i.d. voor?
Hmm.. zip bestanden is gemakkelijk voor veel foto's.. maar ook dan kan je pas na het "uitpakken" resizen..
Mappen uploaden kan alleen via FTP voor zover ik weet, dus dat zal afvallen.
De zip blijft over, maar dan zal je na het uitpakken moeten controleren op de grotte van de afbeelding.. (gewoon een directory lees script, combineren met een resize script en klaar)
Ok, ik denk dat ik het weet:

- Uploaden in zip-bestand
- Uitpakken met script
- Als het te groot is resizen naar goede maat

Bedankt =D
Maar als je dat via een formulier doet, duurt het dan niet te lang voor je zip is verstuurd? Timed PHP niet automatisch out (wat een constructie) na x aantal minuten?

... [Opzoek werk] ...

Je kan het aanpassen in je php.ini-file: max_input_time. Maar je kan niet altijd aan je php.ini-file natuurlijk. Of kan je dit oplossen? Vind er niet meteen iets over?
Je kan ook met de functie max_execution_time(); (of iets dat er op lijkt) de maximun executiontime uitzetten.

-----------------------------------------------------------

Ik probeer nu een zip te openen:

<?php

$zip = zip_open("test.zip");

if ($zip == true) {
while ($zip_entry = zip_read($zip)) {
echo "Name: " . zip_entry_name($zip_entry) . "<br />";
echo "Actual Filesize: " . zip_entry_filesize($zip_entry) . "<br />";
echo "Compressed Size: " . zip_entry_compressedsize($zip_entry) . "<br />";
echo "Compression Method: " . zip_entry_compressionmethod($zip_entry) . "<br />";

if (zip_entry_open($zip, $zip_entry, "r")) {
echo "File Contents:\n";
$buf = zip_entry_read($zip_entry, zip_entry_filesize($zip_entry));
echo "<br />".$buf."<br />";
zip_entry_close($zip_entry);
}
echo "<br /><br />";

}

zip_close($zip);

}
else
{
echo 'oeps';
}
?>

Maar dit script werkt niet goed =S Hij zegt dit:

Warning: zip_read() expects parameter 1 to be resource, integer given in E:\xampp\xampp\htdocs\test\zip\index.php on line 6

Warning: zip_close() expects parameter 1 to be resource, integer given in E:\xampp\xampp\htdocs\test\zip\index.php on line 22
Een map heeft geen extensie, ja mp maar niet om te uploaden. Zip of Rar zou wel handig zijn.

Reageren