Dit is mijn website.
Ooit is mij ook overkomen, waarover hier geschreven wordt.
Sinds 1999 help ik andere achtergebleven ouders.
Anyway, ik heb gekozen voor deze lay-out, strak en sober ivm het onderwerp.
Wat vinden jullie hiervan qua lay-out?
Te druk, te sober etc...?
Alvast bedankt voor jullie ongezouten mening. www.kinderontvoering.NL <<<
In totaal zijn het eigenlijk 5 websites.
De teksten zijn hetzelfde, de talen niet per se.
Versies voor deze gebieden:
.EU
.US
.BE
.NL
.ES
Ik zou zo zeggen dat het op zich qua lay-out wel goed zit, MAAR:
- Geef in je menu ook aan waarin iemand zich bevind, dat is voor de gebruiker veel prettiger, omdat er ook items zijn met dezelfde naam.
- De achtergrond springt een stuk naar beneden bij langere tekst, probeer de achtergrond, "vast te zetten" op dezelfde hoogte.. (of als dat niet wil, zorg er dan voor dat die op dezelfde hoogte begint)
- Het menu is niet duidelijk qua taal wisselen, probeer dit duidelijker aan te geven.. (het lijkt er meer op dat er voorbeelden uit die landen zijn, maar je krijgt een andere taal)
+ De layout ziet er netjes en verzorgt uit. Hou dat vast.
+ In IE en FF zie ik geen verschil tussen de pagina's, dus goed gescript blijkbaar (schijnen nogal veel problemen mee te zijn)
+ Een goed onderwerp ook voor een site. (dit ben ik nog niet eerder tegengekomen) Dus ook een goed consept om mee te beginnen.
---waar men zich bevindt staat altijd rechtsboven de tekst, of bedoelde je wat anders?
---weet jij hoe ik de achtergrond stil kan zetten?
---wat ik wil overbrengen zijn niet die andere talen, maar dat wij ook voor achtergebleven ouders in woonachtig die gebieden te bereiken zijn.
US en EU zijn bv beiden in het Engels.
Misschien dat je het tussenkopje in je menu "Meer referenties op verzoek" wat duidelijker kan maken. Hij valt nu niet op en op het eerste gezicht lijkt het gewoon nog een link.
Ik denk dat hem een padding-top van ong. 5 pixels meegeven het probleem al zou verhelpen.
Edit:
Met dat duidelijk maken waar de bezoeker zich bevindt bedoelt hij (of althans ik) dat de link een iets ander uiterlijk heeft dan de andere links. Ander kleurtje, beetje indenting, grotere fontweight, een (en niet meer dan 1) van die dingen.