weet iemand waarom dit script wel werkt in FF maar niet in IE:

<?
<script type="text/javascript" language="javascript">
function kinderen(aantal)
{
content = '';

for(i = 1; i <= aantal; i++)
{
content += '<label>Naam:</label> <input type="text" name="Naam_kind_';
content += i +'" /> <br /><label>Geboortedatum (00-00-00):</label> <input type="text" name="Geboortedatum_kind_';
content += i + '" /><select name="Jongen_meisje_kind_';
content += i + '"><option>j/m</option><option value="Jongen">Jongen</option><option value="Meisje">Meisje</option></select><br /><br />';
}

document.getElementById('kinderen').innerHTML = content;
}
</script>
?>

en dat wordt aangeroepen met:

<select name="Aantal_kinderen" onchange="javascript: kinderen(this.value)">
					<option value="0">0</option>
					<option value="1"<?=(isset($_POST['Aantal_kinderen']) && $_POST['Aantal_kinderen'] == 1) ? 'selected="TRUE"' : '' ?>>1</option>
					<option value="2"<?=(isset($_POST['Aantal_kinderen']) && $_POST['Aantal_kinderen'] == 2) ? 'selected="TRUE"' : '' ?>>2</option>
					<option value="3"<?=(isset($_POST['Aantal_kinderen']) && $_POST['Aantal_kinderen'] == 3) ? 'selected="TRUE"' : '' ?>>3</option>
					<option value="4"<?=(isset($_POST['Aantal_kinderen']) && $_POST['Aantal_kinderen'] == 4) ? 'selected="TRUE"' : '' ?>>4</option>
					<option value="5"<?=(isset($_POST['Aantal_kinderen']) && $_POST['Aantal_kinderen'] == 5) ? 'selected="TRUE"' : '' ?>>5</option>
				</select>
Ik heb wel last gehad met formulier en this.value
Ik loste het op door document.forms['titel'].Aantal_kinderen.value te gebruiken.
Heb je wel een veld dat id-attribuut met waarde 'kinderen' heeft?

Ow, en bij onchange hoef je niet neer te zetten dat het om javascript gaat. Dat hoeft alleen maar links waneer je het in je href-atribuut kwijt wilt.

<select name="Aantal_kinderen" onchange="kinderen(this.value)">

Ow, en als dat het niet oplost, wil je dan eens kijken wat je [Extra] -> [error console] in Firefox hierover te zeggen heeft?

edit: wat willem-jan zegt, een select-element heeft geen value, maar alleen een selectedIndex. Je moet dus het #de option-element selecteren, en daar de value van, waarbij # het getal is dat selectedIndex terug geeft.
ik zei al dat het in FF gewoon goed werkt Jelmer, dus FF geeft ook geen errors.

Ik ga nu even de manier van Willen-Jan uitproberen
Jelmer, je edit snap ik niet helemaal, en de manier van Willen-Jan werkte helaas niet, wederom deed FF het goed, maar IE deed niks
aha, probleem gevonden, nu de oplossing nog.

IE pikt dit niet:

content = '';

maak ik daarvan:

var content;

dan komt er undefined te staan.

Hoe kan ik dus content aanmaken, zonder value
hehe, gevonden, eindelijk

var content = '';

Reageren