duurt idd lang...
Probeer het anders eens met een ander gastenboek, wanneer hij dan langzaam is ligt het aan je server, of kijk je script nog eens na op onnodige dingen etc..
?
Onbekende gebruiker
11-09-2006 17:03
Probeer eens in plaats van
$insert = mysql_query("INSERT INTO gastenboek (ip, auteur, bericht, email, datum) VALUES ('$ip', '$auteur', '$bericht', '$email', '$datumtijd')");
Offtopic: Dit script gaat problemen opleveren wanneer je iets met datums wilt gaan doen:
<?php
$datum = date("d-m-Y");
?>
Dit heeft natuurlijk niets met een datum te maken wanneer je dit zo in de database gaat wegschrijven. Ga bv. maar eens sorteren op datum, dit zal de meest bijzondere resultaten opleveren.
Een datum sla je op in een DATE en NOOIT, maar dan ook helemaal NOOIT in een VARCHAR. En omdat DATE het iso-formaat gebruikt, moet je dus yyyy-mm-dd als formaat hanteren. Maar omdat rekenen met datums zo'n beetje standaard database-werk is, hebben ze daar de functie NOW() voor in het leven geroepen, zie de handleiding van MySQL (hoofdstuk 12.5)
@Frank Daar heb je helemaal gelijk in. Het probleem is dat ik het script gewoon van deze website heb gehaald en verder niet te veel naar gekeken heb hoe het in elkaar steekt. En hij stond op datum gesorteerd en dat werkte voor geen meter. Daarom heb ik hem toen maar op id laten sorteren.
Ik denk dat ik toch maar eens een ander gastenboek script zal gaan zoeken of maken.