Ik heb vandaag een filmpie gedownload (700MB) en na de subtitles erbij te hebben gemonteerd heb ik een filmpje van 20GB?!?!?!

wtf, hoe kan dit??
Hoe lang is de film en hoe heb je de ondertitels eronder gemonteerd? Heb je er een mp(e)g bstand van gemaakt geschikt voor een dvd speler? En zo ja hoe heb je dat gedaan..
(als je tmpgenc gebruikt, dan kan je een grootte aangeven voor het bestand, en dan staat die misschien te hoog.. aan te raden is om dat net onder de 4 gyg te zetten)
Eerst met subsync een ondertitel-bestand gemaakt. Met TMGencoder de instellingen van de ondertitel gewijzigd. Met Virtualdub alles samengevoegd tot .avi (zit het hem in die extensie??).
een avi kan wel heel groot worden, maar ik zie nog niet in waarom die zo groot wordt.. (ik heb laatst een dvd gemaakt van een avi, maar die werd 4,2 gyg omdat ik dat aangaf..)
Heb je hem soms op een hele hoge resolutie o.i.d. ingesteld?
Heb je een DivX - DVD speler?
Ik wel ;) Kan ik gewoon .avi + .sub op CD zetten en klaar =)
Je moet hem natuurlijk eerst converten naar een klein .AVI bestand.. aangezien er meestal geen converter in zit krijg je zulke groote bestanden

* Fraps heeft hetzelfde probleem, en dat is voor ingame beelden op te nemen etc.
Zo te zien heb je hem inderdaad niet omgezet naar divx, xvid, h264 of een vergelijkbare encoding... Of je hebt je bitrate-instellingen wel heel hoog staan ^^,

Zie Doom9 voor hulp over hoe je het wel moet doen.
Ik denk dat hij niet encoded heeft gedaan, maar gewoon de volle lading dus alles geen verkleining etc maar vol uit.

Dat is een standaard instelling als je niet uitkijkt

Reageren