kan iemand mij vertellen wat ik fout doe. als ik in mijn forulier een getal onder de 100 invul krijg ik de fout melding, boven de 100 gaat het zoals het hoort

ik dacht ook ff wat te maken in javascript, maar dat blijkt lastiger dan ik dacht.
<?
$bestand = $_GET[sub1_loc].'/'.$_GET[sub2_loc].'/'.$_GET[image];
$afm=getimagesize($bestand);

echo'
<SCRIPT language="JavaScript">
function sca_photo(form){

var a=form.afm.value;
var H="'.$afm[1].'";
var B="'.$afm[0].'";

if(a==""){
alert("Als we niets invullen wordt het nooit wat natuurlijk.");
}else{

if(form.soort.value == "min_h"){
if(a<H){
var B_new=Math.round((a/H)*B);
var H_new=Math.round(a);
var verschalen="min hoogte";
var oke=true
}else{
alert("Nieuwe waarde is groter dan huidige hoogte.");
var oke=false
}
}
if(form.soort.value == "min_b"){
if(a<B){
var B_new=Math.round(a);
var H_new=Math.round((a/B)*H);
var verschalen="min breedte";
var oke=true
}else{
alert("Nieuwe waarde is groter dan huidige breedte.");
var oke=false
}
}
if(form.soort.value == "pro"){
}

if(oke==true){
question = confirm("Huidige schaal "+H+" X "+B+". Nieuwe waarde "+a+" en "+verschalen+"? "+H_new+" X "+B_new+".. ")
if (question !="0"){
top.location = "?action=scale_photo&sub1_loc='.$sub1loc.'&sub2_loc='.$sub2loc.'&image='.$_GET[ image].'&statement=ja"
}
}

}
}
</script>

';
?>
Ik heb je topic even naar webdesign verplaatst.
Webdesign
Hier kan dus alles gepost worden wat niet in het PHP & MySQL gedeelte terecht kan en toch met webdesign/scripting te maken heeft.

Verder is mij niet duidelijk wat er nu mis gaat. Probeer wat duidelijker uit te leggen wat het hoort te doen, wat het doet, en wat het dus niet doet.
het had eigenlijk een heel simpel scriptje moeten zijn. het uiteindelijk doel is het verkleinen van een foto. dat levert geen problemen op. dus ik dacht dan maak ik heel leuk met javascript een scripje dat je gaat vertellen wat de nieuwe grote is van de foto. met een oke en cancel vraag. en het moet ook controleren of de opgegeven waarde niet groter is dan de het origineel. en dat laatste doet hij dus alleen maar tussen het getal 100 en de gevraagde waarde. niet tussen 0 en 100 en dat zou hij ook moeten doen.

duidelijk zo?
Ik zou het gewoon niet met javascript doen, zodra je javascript uitschakeld werkt de beveiliging dus niet meer.
Maak gewoon een controle met PHP.
er zit ook een php controle (niet in de code opgenomen, maar voor het eigenlijke verschalen uit.), maar in dit geval vond ik javascript gewoon netter. De gebruiker kan dan wat verschillende waarden proberen en ook makkelijk weer terug.
Nou na vier dagen heb ik het opgelost

var H="'.$afm[1].'"; // dat natuurlijk een string en daar kunnen we niet aan rekenen moet dus zijn
var H='.$afm[1].';

Reageren