Ik ben op zoek naar een programma waarmee je rapportages kan maken van gegevens uit mysql.
Het is dan de bedoeling dat ik de rapportages webbased dynamisch kan bekijken dmv bv. id van het record uit de DB mee te geven als ?id=13
Kent iemand zo'n programma of iets wat hier op lijkt? Zo niet, wat kan ik dan beter doen?
Wat bedoel je met rapportages? Je kan zelf met een database (MySQL) gegevens erin zetten, zoals: id,titel,onderwerp,naam ect.. en die kan je via php er weer uithalen, of bedoel je dat niet?
dit kan je gehele zelf maken zoveel werk is het niet,
eerts maak je een database (als je deze nog niet hebt) dan op kijk pagina haal je een overzicht van bv 30 stuks per pagina uit de database£.
Je vormt de link dan met het id uit de databse dus
<?php
echo '<a href="bekijkpagina.php?id='.$info['id'].'>'.$info['titel'].'</a>';
// dan op de bekijk pagina doe je deze qeury
$sql = "SELECT * FROM tabel WHERE id = '".mysql_real_escape_string($_GET['id']).'" ";
etc..
?>
Ja ik heb al wat met Crystal Reports Server 11 zitten kloojen, maar die heeft zijn geheel eigen CMS, waarin je moet inloggen etc, en het werkt bovendien met ASP, dus weinig kans voor PHP :)
Andere optie is een rapport ontwerpen in CR en deze exporteren naar HTML, waarna ik het met PHP kan opvullen..