Hallo Forummers,

Ik wil graag een PHP-site met SQL-koppeling maken. (wie niet..)

Nu zou ik het prettig vinden om door een ervaren php-er geholpen te worden een eerste opzet te maken. Dus, wat moet er allemaal in, hoe is de opbouw van de database enz... (Het moet trouwens een site worden waar ik mijn verzameling keycords in kan zetten)

Wat heb ik tot nu toe:

Overzicht in xls met daarin alle keycords
Overzicht van de velden die in de database aanwezig moeten zijn
Foto's van de keycords
Ruimte op een site met php en sql ondersteuning

Als er dan een eerste werkende opzet aanwezig is wil ik het graag verder zelf doen, dus de lay-out, verdere uitbreiding enz...

Het gaat mij dus echt om de eerste aanzet. Hoeft niet mooi te zijn, wel functioneel.

Ik wil hier ook graag wat voor betalen. Begrijp dat het ook de nodige tijd kost en dat hoeft niet voor niets.

Heb je interesse en lijkt het je leuk neem dan aub kontakt met me op.

Groet,

Johan

revenge at chello nl

Wanneer je met een database aan de slag gaat, dan zul je eerst een fraai datamodel moeten maken. Daarvoor kun je met deze tutorial aan de slag: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/150/

Verder zijn er een hoop andere tutorials die je de beginselen van het gebruik van een database bijbrengen. Waar je in elk geval goed op moet letten, is dat je altijd controleert of een query wel is gelukt. En zo niet, dan de foutmelding opvragen. Eigenlijk is dat niet anders dan dat je in PHP doet, maar vaak wordt het vergeten.

Veel plezier.

Ps. Er bestaat ook nog zo iets als PostgreSQL, de betere database onder de opensource-databases.

Reageren