Hallo,

Ik moet 'eventjes' een film in elkaar flanzen. Ik heb 2 .*** bestanden, zonder achtergrondgeluiden, en één DVD met allemaal losse .vob en weet ik veel bestanden, met achtergrondgeluid, maar Mediaplayer van windows speelt die geluiden niet af. nu wil ik dus die 3 samenvoegen op één schijffie, en als het kan bij die ene het bestaande achtergrondgeluid houden, en bij die andere twee zelf gedownloade mp3-tjes als achtergrondgeluid doen, met een paar keer een tekst ertussen.
Met welk programma kan ik het t best in elkaar flanzen:
[li]VideoImpression[/li]
[li]Windows Movie maker[/li]
Ik denk de eerste, omdat al die tuttels van microsoft stomme flutzooi is.
En de volgende vraag: hoe kan ik dat bestaande dvd-tje ff rippen ofzo zodat ik één bestand krijg, en dan toevoegen aan zo'n montage programma?

Groeten,
Jonathan
movie maker zal de truc wel doen.
en met nero 7 recode kan je het dvd zonder problemen rippen naar het gewenste formaat.

tip: 9down:p

ps: adobe premiere is natuurlijk ook altijd handig :)
succes
En NERO VISION kan ook wel wat op dit gebied

movie maker zal de truc wel doen.

Welke truuk? Moet ik dus movie maker grberuiken?

en met nero 7 recode kan je het dvd zonder problemen rippen naar het gewenste formaat.

Ok, ik ga eens kijken... [color=red]Shit, ik heb geen nero 7 recode.., wat nu?[/color]

tip: 9down:p

???

ps: adobe premiere is natuurlijk ook altijd handig :)

Heb ik nie, en downloaden duurt te lang...

succes

thx.
[color=red]Ik heb nu trouwens één van die twee films, en die is 4 gig, dus dat past nooit op een dvd-tje. Watvoor resolutie arden jullie aan? ik gebruik nu 640*480. maar dan wordt het wel 4 gig... of is 320*240 goed genoeg voor dvd - kwliteit?[/color]
[edit]
[color=red]Kleur[/color]code gewijzigd...
[/edit]
[edit]

En NERO VISION kan ook wel wat op dit gebied

[color=red]Heb ik ook niet...[/color]
[/edit]
[edit]
Ik moet helaas nu eten, misschien zie ik jullie zo nog...
[/edit]
4 gig past volgens mij nog net op een dvd hoor!
Wat voor film ga je eigenlijk monteren ?

4 gig past volgens mij nog net op een dvd hoor!

Jup, mar dat is één van de 3 films, dus dat wordt 12 gig...

Een dvd is 4,7 gyg, dus past er prima op.. er is dan nog ruimte voor een stuk film..

Idd.

ver het "in elkaar flansen" lees dan dit eens: (weet niet of het voor jouw werkt, maar het laatste programma kan ook wel wat :)

http://helpcenter.ondertitel.com/?subaction=showfull&id=1133248123

Handig! maar ik heb nu eerder een programma nodig om van dvd naar avi te gaan...

Wat voor film ga je eigenlijk monteren ?

Het is nie echt een film, maar twee van de drie zijn diashows, en eentje is een film. het is een project van 3 kunstenaars van de bik, waar mijn moeder één van is.

Reageren