hallo ik heb hulp nodig met joomla
kan iemand me daar mee helpen

Wat duidelijker mischien?

Wat is joomla?
Waarmee heb je hulp nodig?
Joomla is een CMS-Systeem, maar Rick heeft gelijk geef meer informatie.
ik upload alle bestanden en voor dat je die installeerd controleerd die af je alles heb wat je nodig heb en bij de laatst geeft die aan Session save path Unwriteable
/tmp

Kan iemand me helpen daar mee

Groetjes
Session save path Unwriteable
/tmp

Lijkt me een duidelijke foutmelding. De map /tmp is beveiligd tegen schrijven. Controleer de rechten van die map, en als jij de juiste rechten hebt zet je de map /tmp op schrijven. Dat doe je bv. met chmod via je ftp-programma. Let er wel op dat dat beveiligingsrisico's met zich meebrengt!

Je zou ook de map voor tijdelijke sessies kunnen aanpassen via session_save_path, dat kan wellicht al via Joomla zelf (ik ken dat CMS niet goed) :)
ik heb die map tmp niet
/tmp is standaard op linux en standaard door iedereen beschrijfbaar, dit om goed te kunnen functioneren. draai je soms windows ofzo? je kan ook in je joomla root een map hiervoor aanmaken met de naam tmp, en goed gechmod (denk er wel aan om deze dan dmv .htaccess onbereikbaar te maken voor http, deny from all dus) en vervolgens boven in je index.php en index2.php session_save_path('./tmp'); te zetten.
ik snap het niet echt sorry maar ik heb weinig kennis met php

Reageren