Hallo,
Ik heb gebruik gemaakt van deze poll script:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/623/

Maar ik krijg deze foutmelding wanneer ik naar poll.php ga:

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/kkuiper/domains/leaked.nl/public_html/poll.php on line 81

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/kkuiper/domains/leaked.nl/public_html/poll.php on line 81

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/kkuiper/domains/leaked.nl/public_html/poll.php on line 83
Er is nog geen poll aangemaakt!

Terwijl er wel een poll is aangemaakt en ik heb poll.php en polladmin.php alletwee de 777 permissie gegeven

Ook heb ik de mysql database toegevoegd.

Wat doe ik verkeerd?
Je hebt geen database gegevens ingevuld, aangezien het bericht luid (using password: NO).

Ik heb het script zelf niet gezien dit blijkt alleen uit de foutmeldingen.

Verder staat er in de foutmelding dat er geen host is ingevuld en mysql_num_rows(); niet correct werkt.
Kris Kuiper schreef op 17.09.2006 23:51
ik heb poll.php en polladmin.php alletwee de 777 permissie gegeven

Php bestanden NOOIT 777 geven.
Kwestie van de variabelen boven goed invullen ($user, $ww, $db)
maar ik heb alle database gegegeven goed in gevuld.

hostname databasename. wachtwoord en user.

En waarom mag ik die php bestanden nooit op 777 zetten?
Zoveel rechten heeft PHP niet nodig. Mocht het wel zo zijn, dan is het beter (lees: veiliger) om aan het begin van het script waar je de rechten nodig hebt, het bestand 0777 te chmodden, en daarna weer terug naar 0755 (is zat! Minder zal waarschijnlijk ook wel volstaan, maar daar heeft SanThe dan meer verstand van :))
dan wacht ik wel op de antwoord van santhe want nu maken jullie mijn nieuwsgierig haha

maar heeft ondertussen iemand een idee hoe ik de poll aan de praat krijg?
755 is voor directories of voor executable files. 644 is zat.
want 644 doet?
Het linker cijfer geldt voor de owner van het bestand, (eigenaar, dat ben jij of dat is de webserver, ligt er aan hoe het is ingesteld) de middelste geldt voor de group (dat zijn bij linux de daemons) en het rechter cijfer geldt voor iedereen (de hele wereld dus).

1 bij een directory = access (toegang) tot die directory
1 bij een bestand = executable recht (is alleen voor programma's en scripts die door de server en aan de kant van de server gestart worden)
2 is schrijfrecht (dus wijzigen enz.)
4 is lezen (dat is genoeg voor bijna alle files)

En het cijfer is gewoon een (binaire) optelling van deze getallen.

Reageren