Ik heb een Div/css gebasseerd script geschreven en opzich ziet alles er redelijk uit, maar er zijn een paar kleine dingetjes die voor mij niet duidelijk zijn.
1. Linksbovenin (tussen menu en main) gaat het main 1px tever naar links ik heb geen idee hoe ik dit moet fixen want hij word op dit moment het best weergegeven terwijl de banner 730px is en de main 726px incl 2x 1px border is dit 728px maar toch is hij te breed en zowel padding als margin zijn niet ingesteld.
2. In IE zit er tussen Menu en Main een ruimte van 1px hoog, deze is in FF echter niet te bekennen, wat zit er hier fout in de CSS/HTML code.
3. Hoe ontwijk ik de <center> code maar krijg ik de pagina wel netjes in het midden, want een div om het geheel zetten werkt alleen in IE en tables dienen zoveel mogelijk ontweken te worden is mij altijd verteld.
Ik weet niet precies de antwoorden op je vragen, maar wat betreft punt 2: IE pakt de margin anders dan FF, misschien weet iemand anders een oplossing? en punt 3:
css:
text-align:center;
En dan is er nog iets wat mij opvalt: de achtergrond lijkt iets te knipperen, een beetje onrustig, het komt waarschijnlijk door het lijnenspel.
De Oplossing uit punt drie heb ik ook geprobeerd, dit werkt wel met tekst maar als ik 1 div om het geheel zet dan blijft deze links uitgelijnd staan, heel vaag (alle tekst word wel gecenterd namelijk)