Ik zit al een tijdje te zoeken naar iets uitdagenders dan PHP.

Okee, PHP is leuk en ik kan er genoeg mee op zich, maar af en toe zou ik toch ook wel eens een echt programmaatje voor op mijn desktop willen bakken.

Nu vind ik Java te langzaam en Mono nog te nieuw (met alle nadelen van dien) en laat Cocoa nu de toolkit/framework zijn voor Mac OS X applicaties. En Cocoa is geschreven in Obj-C, dus is het bijna vanzelf sprekend dat om alle features eruit te halen je programma ook in Obj-C zal moeten zijn.

Nu heb ik al wat Wikipedia-pagina's en wat voorbeeldbestanden doorgenomen, alleen loop ik er een beetje tegenaan dat het allemaal bestanden zijn uit 2001, 2002, en dat terwijl Apple altijd zo fanatiek zijn code constant voorziet van verbeteringen en andere methodes van aanpak om alles nog simpeler te maken. Het voelt bij mij dus aan alsof ik het zit te leren zoals je PHP zou leren zonder superglobals en met variabelen altijd binnen quotes, mysql_fetch_object en een dikke neus naar error_reporting. En dat wil ik niet! (ja, dat is een vervelende eigenschap van mij)

Dus is er iemand hier die ervaring heeft met Cocoa of Mac OS X development, of een beter alternatief aan te bieden heeft (taal + native interface, dus geen GTK want dat is way te traag) Ik ben een en al oor!
iik heb daar helemaal geen verstand van..

maar probeer eens '' ajax ofzo ''

heb je weer wat nieuws//
LOL :)

Ik denk dat Jelmer hier wel dé AJAX/JavaScript expert is :)

@Jelmer: misschien ben je niet op het juiste forum hiervoor. Is er niet een Cocoa/Objective-C forum ergens?
Ik denk dat je meer kans hebt op tweakers.net

GR. mebus

Reageren