hallo,
Ik een login script gemaakt met behulp van deze tut:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/419/

En nu wil ik ook een phpBB forum op mijn website zetten. En nu wil ik graag een bridge maken voor dat forum, zodat als mensen inloggen op mijn login script dat ze ook ingelogd worden op phpBB,

Ik neem aan dat bij de registratie ook gelijk gegevens in de phpBB members table moeten worden gegooid, dat is niet heel erg moelijk.

Maar hoe kan ik zorgen dat als ze inloggen op mijn website dat ze gelijk ingelod zijn op phpBB?

M.v.g. zap
Je zal even uit moeten zoeken hoe het inlog-process verloopt bij phpbb, als dat bijvoorbeeld een session is kan je dezelfde session storen , en denkt phpbb dat je bent ingelogd.

Jij wilt een MSN bot als login script gaan gebruiken..

Dat lijkt mij niet te gaan werken..
Als je inlogt op je website krijg je wss een sessie, zorg dat deze sessie gelijk is aan de PHPBB sessie*(en natuurlijk je DB tables met users). Als je dit samen met een cookie verwerkt wat PHPBB doet dan zou je direct ingelogt moeten zijn.
@eris, de bestaandem tut is wegehaald zie ik. Nu is die msn bot er blijkbaar voor in de plaats gekomen.
Je kan het beter andersom doen. Het phpbb forum bevat namelijk veel informatie van de gebruiker die je dan kan gebruiken op je eigen site. En met phpbb is het heel makkelijk. Zorg er voor dat je het forum script gebruikt, verander de layout van de login.php (maak desnoods een kopie).

zet dit bovenaan in de pagina's waarvoor men moet inloggen:

<?
// Begin 'Restrict Guest Access' MOD
if ( !$userdata['session_logged_in'] )
{
redirect(append_sid("login.".$phpEx."?redirect=memberlist.".$phpEx, true));
exit;
}
// End 'Restrict Guest Access' MOD
?>

(volgens mij was dit de code).

(layout van de login pagina staat volgens mij in de map templates).
moet je gewoon als de mensen registereen hun info opslaan inde DB van je PHPBB forum denk ik

Reageren