Ik wil voor een al bestaande website een nieuwsbrief maken. Ik kan en mag ik ook niet, toegang krijgen tot de server van deze website omdat deze door een externe IS-bedrijf wordt gehost (en ook door ze zelf is gemaakt). Ze willen liever zelf een nieuwsbrief voor maken!
Is er een andere mogelijkheid dat ik op een andere server een nieuwsbrief in php maak en dat met genoemde webite koppelen??
maar ik heb begrepen dat :
Er zijn talloze open source mailinglists te krijgen, waarmee je
heel goed een nieuwsbrief kunt versturen, ze zijn dan echter niet geintegreerd in je website...alleen ik weet niet of ze in dit geval ook werken..
kijk hier b.v. http://www.devscripts.com/PHP/Mailing_List/index.html
Het probleem tegenwoordig bij dat soort nieuwsbrieven, is dat wat er meezonden wordt met zon mailtje aanheader, gewoon niet klopt. De meeste mailservers zien dit als spam of spoofing en laten het niet meer door. Sendmail nog wel maar Postfix (toch de standaard en terecht) trapt hier niet in. Het beste is nog altijd de nieuwsbrief laten versturen vanaf het juiste domein, de juiste server en met de juiste headers als returnpath en from realname
kan ik gewoon een compleet installatie van Joomla gebruiken en daarna nieuwsbrief componnet van joomla toe te voegen??
omdat Joomla! componenten en modules kunnen NIET zonder een volledige installatie van Joomla! draaien. Wil ik een nieuwsbrief voor de huidige website maken, dien ik zelf php te leren schrijven en deze te integreren in de huidige website. en dit kan ook niet want ik krijg toch geen toegang tot de server.
Dus ik dacht ik ga Joomla volledig installeren en dan de website van joomla leeg houden..maar dan weet ik niet hoe daarna die nieuwsbrief moet gaan werken...weet jij dat???
Als ik een nieuwsbrief voor een website zelf wil maken, kan ik deze gemaakte nieuwsbrief in php op een andere server dan de server van de website zetten?? heb je ooit zo iets gemaakt??? weet je iets van??
Ja, in principe moet dat gewoon kunnen. Als een script doet wat het moet doen, maakt het in principe niet zo heel veel uit waar het gehost wordt.
Maar zoals wes al zegt, zul je ervoor moeten zorgen dat de mailtjes die je verstuurd de juiste headers meegeeft. Op deze manier worden ze niet of minder snel als spam gezien.