Ik ben bezig met een website met o.a. een forum (phpBB). Om dit forum goed te kunnen gebruiken heb ik eem SMTP-server nodig. Gelukkig, de server (van m'n broer) heeft een SMTP-server draaien (Kerio mailserver), maar omdat alle providers tegenwoordig poort 25 blocken, kan ik geen mail versturen.
Nu is mijn vraag: heeft er iemand een goedkoop/gratis alternatief? Iets waarmee je de poort kan omzeilen? Een gratis relay-server (die via een andere poort je mail verstuurt), IETS?
Eeeey dit heb ik ook, bij planet. Even voor de duidenlijkheid: ik heb een linux server, mogenlijk werkt het bij een windows server wel. Ik heb et op dit moment niet werkend, maar heb het ooit wel werken gehad. De ISP blokkeerd mail die jij vanaf jou server direct naar een mail adres wil sturen. Je moet de mail relay van je ISP in de config van sendmail instellen(daarna herstarten). de mail die jij nu verstuurd gaat via de mailserver van je isp naar het bedoelde adres. Werkt het nu? neeeeeee want jou isp zal nu vervolgens de afzender van deze mail gaan zitten controleren. Hij doet DNS checks en derlijke. Vervolgens komtie erachter dat dit niet klopt. Je moet een geldige domein naam hebben die je als afzender gebruikt. De moet 2 mail record hebben, de eerste MX 10 moet naar jou ip leiden, de 2de : MX 20 moet naar de mail relay van jou ISP leiden. Is alles goed? dan word de mail door gestuurd, mits er niet teveel viragra achtige taal in staat.
In de config van sendmail moet je een instelling zodanig instellen dat bij de uitgaande mail je domein naam gebruikt word. Anders word er ist als local.lan gebruikt, en daar word je isp niet vrolijk van.