Hallo,

Ik ben momenteel bezig met het bouwen van een site waar film en game reviews op moeten verschijnen. Nou lijkt het mij het makelijkt dat je d.m.v een php scriptje een soort van template kunt maken waar je steeds alles in kunt vullen. Je krijgt dan verschillendende velden b.v:

Naam:

Regiseur:

Acteurs:

Samenvatting:

En ik weet niet of het kan maar zou het ook mogelijk zijn dat je een paar velden krijgt waar je wat afbeeldingen kunt in uploaden zodat ze vervolgens in een paar tumbs bij de review verschijnen.

Zoeits lijkt mij het makelijkst want om nou steeds alles uit te typen en om dan steeds via ftp weer een nieuwe review up te loaden is ook wat onhandig. Mischien staat er al ergens een script op de site maar ik heb nog niet zoveel ervaring en verstand van PHP vandaar dat ik het hier maar even vraag :D.
Ik weet niet hoeveel verstand je van php hebt, maar ik zou gewoon wat bestaande scripts pakken en die veranderen.
Neem bijv een nieuws script, en pas het een beetje aan naar jou wensen. En daar zit meestal ook een post pagina bij, en dan zou je waar de textareas staan een html editor kunnen plaatsen zoals tiny mce, daarmee kun je ook gelijk plaatjes uploaden en erin zetten.

M.v.g. zap
Ik raad je inderdaad aan om hetzelfde te doen als Zap voorstelde. Maak een soort van CMS (Content Management System).
Dit kun je doen met PHP en MySQL en wat simpele form'pjes.
Zo kun je content opslaan in een Database, en uitlezen op de pagina.

Mijn vraag aan jou is ook:

Hoeveel ervaring heb je met PHP?
Hoeveel ervaring heb je met Databases (met name MySQL)?

Ik neem aan dat je op dit moment elke keer een nieuw .html bestandje aanmaakt met daarin de review? En een link laat zien op een pagina?
Ik heb al zo'n systeem.. alleen is het niet al te makkelijk te maken als je geen php/weinig php kennis hebt..
Okee bedankt voor jullie reactie ik zal er morgen even mee aan de slag. Ik heb vrijwel geen ervaring met PHP en Databases. Met vorige sites die ik had maakte ik inderdaad steeds een nieuwe .html pagina en die uploade ik dan, maar dat is dus wel heel erg omslactig vandaar dat ik bij php kwam. Maar ik ga er morgen eens flink mee aan de slag en ik zal ook even op die site kijken, in ieder geval alvast bedankt voor julllie hulp.

Reageren