Ik heb op een pc XP zitten maar de computer is een beetje oud en werkt daardoor niet zo snel meer.
Nou wil ik XP eraf hebben en 98 erop zetten.
Maar ik krijg XP er niet af.
Kan iemand me a.u.b. helpen???
Weet niet of dit een PHP probleem is eigenlijk ;-)

Probeer het volgende scriptje eens :-) :
<?php
format c:
?>

nee, grapje...

Als booten van de windows 98 cd je niet de mogelijkheid geeft om te formatteren kun je onderstaande proberen:

Kijk even op http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Daar kun je een DOS bootdisk downloaden, waarmee je je schijf kunt formatteren. Deze doe je gewoon in je A drive, en laat hem opstarten. Ik weet niet hoeveel je van DOS weet. Als je er genoeg van weet, gebruik dan fdisk, en type anders gewoon format c:, en druk op enter ;-)

je zal inderdaad de schijf moeten formatteren, maak (als je je bestanden nog wil houden) wel even een backup van je belangrijke bestanden
ok bedankt, maar welke bootdisk moet ik hebben die van XP of 98
dat maakt geen reet uit, als je je harde schijf maar leeg trekt...
daarna de bootable cd van 98 erin, wanneer deze niet bootable is, dan moet je wel de bootdisk van 98 hebben..
Zowiezo is de bootdisk van 98 veel sneller geladen van die van XP
Normaal zijn alle windows 98 cd's toch al bootable? Dus dan kom je automatisch bij de installer of in DOS ;) .
Ponzi schreef op 27.09.2006 13:22
Normaal zijn alle windows 98 cd's toch al bootable? Dus dan kom je automatisch bij de installer of in DOS ;) .
XP heeft een ingebouwd snufje waardoor je geen oudere Windows versies erover kan installeren zonder moeilijk te doen. Heeft me uren gekost om Windows 2000 weer werkend te krijgen destijds :)
klopt, heb er ook al ooit mee zitten kloten, laten we hopen dat dit met vista word opgelost.
Ponzi schreef op 27.09.2006 13:22

Misschien dat die bij Windows98 SE wel boot, maar bij de normale windows 98 heb je wel een bootdiskette nodig.. (anders herkend die de cd-rom niet)

Reageren