Ik heb hier een verouderd boek liggen, ik leer hier php uit en gebruik de nieuwe commando's zoveel mogelijk in de scripts.
Nu is mijn vraag wat er mis is met dit script, zo gauw ik het uitvoer loopt mijn browser vast.

[edit] Ik gebruik phpdev / apache [/edit]

<html>
<head>
<title>Een Database Maken</title>
</head>
<body>
<?
$Host = "localhost";
$Gebruiker = "gebruiker";
$Wachtwoord = "wachtwoord";
$DBNaam = "NieuweDatabase";

$Verbinding = mysql_connect ($Host, $Gebruiker, $Wachtwoord);

if (mysql_create_db ($DBNaam) ) 
{
	print ("De database, $DBNaam, is met succes gemaakt!</br>\n");
}
else
{
	print ("De database $DBNaam, kon niet gemaakt worden! </br>\n");
}

mysql_close ($Verbinding)
?>
</body>
</html>

misschien nog even fijn te vermelden dat ik gister wel een foutmelding kreeg. Welke foutmelding is niet meer te achterhalen omdat het script het bij zowel firefox als ie nix meer doet.
Errors aanzetten wil vaak duidelijkheid verschaffen.
En browsers lopen niet vast door iets wat op een server geparst wordt.
De browser loopt ook niet echt vast, maar krijg gewoon totaal geen scherm. Kan wel op vorige drukken (kom ik weer in localhost)

* btw, display errors staat aan in php. ;)
Ik heb wel es gehad dat me browser vast liep omdat ik SQL verkeert uitvoerde, dan haalde hij een grote waarde duizendtal keer uit de database weg en echoëd dat zo vaak op het scherm.
Jelle Posthuma schreef op 27.09.2006 12:38
Ik heb wel es gehad dat me browser vast liep omdat ik SQL verkeert uitvoerde, dan haalde hij een grote waarde duizendtal keer uit de database weg en echoëd dat zo vaak op het scherm.

Okee, er zijn uitzonderingen.:P (Heb ik ook wel eens gehad).

Maar:
Zet eens bovenin je script:
error_reporting(E_ALL);

En zet achter de connect eens .. or die(mysql_error());

Edit: En helaas, ik moet nu weg.
Bedankt, krijg nu dit ;)
Parse error: parse error in c:\phpdev\www\maakdb.php on line 14

Ben even eten.
Nvm: "Misschien zit het in jou browser, want het script ziet erin mijn ogen goed uit.

Probeer eens je cookies, temp ect te verwijderen."
Ben alweer een stukje verder,

Warning: Access denied for user: '[email protected]' (Using password: YES) in c:\phpdev\www\maakdb.php on line 13

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: '[email protected]' (Using password: YES) in c:\phpdev\www\maakdb.php on line 13
Access denied for user: '[email protected]' (Using password: YES)

Bij een ander script heb ik wel de rechten om een nieuwe map aan te maken enz, dus aan rechten zal het niet liggen?¿
Gebruik je wel de goede gebruikersnaam en wachtwoord om verbinding te maken met je database, dat is namelijk wat deze melding inhoudt....
Zal wel niet, ik heb phpmyadmin, maar vraag me nu toch wel af wat ik verkeerd doe, en wat ik verkeerd doe qua gebruikersnaam. Heb in phpmyadmin een naam toegevoegd + passwoord. Die gebruik ik in dit script. "gebruiker" en "paswoord"

En het rare is nu, als ik bij phpmyadmin kijk, staat de nieuwe database er wel bij (waar dit scriptje dus voor is)

Reageren