Hallo hoe kan ik het best 'geld' in de database zetten. Dus een kommagetal zoals: 12,95. Ik wil he tniet met een punt doen maar echt met een komma. Hoe zet je dat netjes in een mysql database.
met een punt of (var)char
Ik denk het zelfde als je gewoon een normale string wegschrijft.
opmaak sla je nooit op! Dus geen punten om duizendtallen te scheiden opslaan. Die gooi er dus uit. Vervolgens vervang je de komma door een punt en sla je de boel op in een DECIMAL(8,2). Dan kun je waardes van 0.00 t/m 999999.99 opslaan.

Wanneer je bij de output een andere weergave wilt hebben, dan maak het de boel weer netjes op. Daar zijn diverse functies voor beschikbaar.
@benny als jij een , in een int veld wilt neerzetten lukt je dat niet dus wat je zou kunnen doen is dit:

1.200,95

, als . wegwerkt en die . gewoon weghaalt heb je dit:

1200.95 als je later het getal weer ophaalt doe je die punt weer na een comma en zet je

steeds 3 cijfers verder van de , vandaan een . ertussen;)

GR. mebus!

edit: te laat frank you're the best!
@mebus ik bedoelde eigenlijk gewoon var.
Maar de oplossing van frank is goed.
Maar dat betekend dat ik er een . (punt) in moet zetten en geen , (komma)? Anders kan het helemaal niet?
je kan als je m in de database voegt een punt van maken. maar als ie het weergeeft derwijze van een scriptje die . verandere in ,
Zim schreef op 01.10.2006 16:15
Maar dat betekend dat ik er een . (punt) in moet zetten en geen , (komma)? Anders kan het helemaal niet?
Lijkt mij logisch, getallen met een komma bestaan voor de database niet. Dan heb je het over een string. En een string is geen getal, daar kun je dus niets meer mee. Optellen, delen, etc., vergeet het maar. Dus altijd een . (punt) gebruiken in getallen om decimalen te scheiden.

Wil je het getal met een bepaalde opmaak op het scherm zetten, gebruik dan number_format()

Reageren