Hey,

Ik heb een bestellingsformulier dat alles in een database zet ...

Gegevens:
Id
Naam
Voornaam
...

Nu zou ik als ik naar een bepaalde pagina surf willen bekomen dat al die facturen gemaakt worden en doorgestuurd worden naar mijn e-mail adres en afgeprint worden op mijn printer ...

Heeft iemand zo een script?

Of weet iemand hoe je hieraan kan beginnen??

ps. Het factuur moet ook een bepaalde lay-out hebben ...

Alvast bedankt,
Mgv,
Steven
niemand heeft precies het script liggen wat jij zoekt, dus dat wordt waarschijnlijk zelf maken.

maar wat wel belangrijk is om te weten is of je het in de browser wilt afdrukken of in pdf.

het eerste is namelijk makkelijker dan het tweede.

De vaste layout is gewoon hetzelfde als een normale webpagina opbouwen, in deze layout zet je dan de besteldeproducten die je uit de database haalt.

Het is allemaal niet zo heel moeilijk en vrij basic als je het via de browser wilt printen.
Hey,

Ik krijg het allemaal wel gemaakt voor bevoorbeeld in een browser ...

Maar ik zou niet weten hoe dat ik deze automatisch kan laten maken ...

Als iemand bijvoorbeeld een scriptje heeft waar ik mee kan starten dan zou ik al zeer blij zijn ...

Mgv,
Steven
Klein opzetje
<?php
$sql = "SELECT * FROM factuur";
$query = mysql_query($sql) or die (mysql_error());

$bericht = array();
while($row = mysql_fetch_assoc($query)){
//het bericht dat je wilt ontvangen
//maak je hier en vul je in een array:
//zet alleen wat erin de body moet komen.
// Dus wat je zou plaatsen tussen de <body> tags
//hier een vb.

$bericht[] = '
<table>
<tr>
<td>
<strong>Naam:</strong>
</td>
<td>
'.$row['Naam'].'
</td>
</tr>
</table>
';
}
// hier een linkje:
//http://nl2.php.net/manual/nl/function.mail.php
//hier kun je zien hoe je een HTML mail kunt versturen vanaf je website
//

//kort
$bericht = '
<html>
<head>
</head>
<body>
'.$bericht.'
</body>
</html>
';

mail($naar, $onderwerp, $bericht, $headers);
?>
ik zat een poosje geleden ook met een soortgelijk probleem, wat ik nu gedaan heb is het volgende:

ik heb een pagina gemaakt waar ik een start en eind factuur nummer in kan geven.
wanneer ik dan op de verzendknop druk worden alle facturen achter elkaar gegenereerd.
Maar tussen deze facturen staat door middel van css een page-break-before wat ervoor zorgt dat de printer (of browser, weet ik veel) weet dat vanaf daar een nieuwe pagina moet pakken.

Zo heb je dus iedere factuur op een nieuwe pagina en kun je dus veel facturen achter elkaar printen zonder al te veel moeite.

Reageren