wij willen volgend jaar een poging doen om de inschrijvingen van onze kinderopvang via de website te laten verlopen. Kinderen kunnen dus inschrijven voor dagen dat ze willen komen spelen alsook voor uitstapjes. Het aantal plaatsen is beperkt per dag.

nu zou ik dit in een of andere webwinkel willen steken (php, mmysql). heb er al een boel uitgeprobeerd, maar voorlopig ben ik nog geen enkele tegengekomen waar je een limiet kan geven aan bepaalde producten (of dus dagen). Bij al deze scripts kan je zoveel bestellen als je wil en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

zijn er collega-webmasters die per toeval al zoiets zijn tegengekomen of reeds gebruiken?

alvast bedankt voor de reacties!
blueblot
Mijn idee hierbij is dat een bestaande webwinkel software zoals oscommerce hierin toch wel zou kunnen voldoen ware het niet dat je wellicht wat aanpassing kunt aanbrengen.
Ik weet niet of het zelfs makkelijker is om het te laten maken, het kan in ieder geval dan helemaal naar de kinderopvang toegericht worden.. wat met een webwinkel al minder is..
ja opzich is het geen moeilijk systeem, (lees hier niet ik wil wel maken, daar heb ik helaas geen tijd voor.

maar ff schematisch:
1) inloggen kind gegevens in session.
2) agenda wordt geladen.
3) gebruiker klikt op dagen waar kind moet komen.
4) gegevens kind-session en datum (data) worden in database geschreven.
5) max aantal kinderen bijwerken (al dan niet apparte kolom)
6) agenda herladen, met lijst ingeschreven datums ( ja weet ik het is data maar dat is misschien verwarrend)
7) uitloggen en bevestigings mail sturen met werkte datums.

edit, ik kan er wel naar kijken, maar dan niet voor 15 oktober, ik heb geloof alle losse componenten wel liggen. het is een variatie op een online agenda die ik voor mijn studie al een gemaakt heb. intresse pm maar ff

Reageren