ik wil eigenlijk bij display van mijn 1e pagina op mijn website "spontaan" een MP3-tje afspelen, dus zonder dat de gebruiker op een knopje hoeft te drukken of zo.
Is dat mogelijk, zo ja hoe?
embed is ook ff
dan moet je bgsound nemen.
Je kan beiden wel combineren.

Ik zou eerder voor een js oplossing dan voor een flash.
background muziek FTL
Kalle schreef op 04.10.2006 11:28
embed is ook ff
dan moet je bgsound nemen.
Je kan beiden wel combineren.

Ik zou eerder voor een js oplossing dan voor een flash.

embed werkt hier prima in IE ook hoor, als je een combinatie maakt van <object> en <embed> en een flash movie importeerd, dan werkt het in Safari, FF, Opera, Netscape en IE probleemloos.
http://www.leerhtml.nl/html/geluid

Embed werkt in FF en IE. Opera en Safari hebben echter weer Object nodig, in ieder geval als het om Flash gaat, maar dat zal dus ook wel voor geluid gelden.
tjonge, leerzaam topic voor me!
Nog een vraag: is er zoiets als progressive download mogelijk? Ik krijg de indruk dat eerst de hele MP3 wordt gedownload voordat het afspelen begint.
Met video heb ik eens zoiets gezien, kan dat met mp3 ook?
ja
Pff.. als je het voorbeeld in de link die ik je gaf eens bekijkt, dan werkt die prima.. die download en speelt tegelijktijdig (ja, dat is de flash speler) die werkt prima, je ziet ook aan een licht kleurverschil hoever die is met laden.
Flash moet wel in juist passen, helemaal als je iets gaat gebruiken dat een ander heeft gemaakt.

Maar ik begreep er meer uit dat je 1 malig een achtergrond geluidje willen laten afspelen, maar als je een musicplayertje wilt neer plaatsen die afspeelt kan je voor js of flash kiezen.
Het nadeel van embed e.d. is dat je quicktime/wmp/.. nodig hebt, dat heeft flash weer niet.
ik ben zeker niet van plan een juke-box te bouwen. Meer een background muziekje als omlijsting van een verhaal of foto's.
Om te tonen dat ik de posts heb gelezen: ja, ik zal ook een "shut up" knopje opnemen... :-)

Reageren