Heeft iemand een script die dingen opslaat in de database, zodat deze het er weer uit kan halen:

<?php

print "Welkom in De Mac Donalds. Wat had u graag gewild?<br><br>

<table>

<tr><td width=125><b><u>Menu Kaart</td><td width=75><b><u>Energie</td><td width=75><b><u>Kost</td><td width=75><b><u>Voorraad</td><td><b><u>Opties</td></tr>";

$rsel = mysql_query("SELECT * FROM `equipment` WHERE `type`='S' AND `status`='U' ORDER BY `cost`");

while($res = mysql_fetch_object($rsel)) {

print "<tr><td>$res->name</td><td>$res->energy</td><td>€$res->cost,-</td><td>";
  if($res->voorraad < 499) {
print "<font color=\"red\">$res->voorraad</font>";
} else 
  if($res->voorraad > 500) {
print "<font color=\"green\">$res->voorraad</font>";
}
	print "</td><td>- <A href=mac.php?buy=$res->id>Koop</a></td></tr>";

}

print "</table>";

if(isset($_GET['buy'])) {
	$buy = $_GET['buy'];

$arm1 = mysql_query("SELECT * FROM `equipment` WHERE `id`='$buy'");
	while($arm = mysql_fetch_object($arm1)) {

if (empty ($arm->id)) {

print "<br><br><b>Dit is geen eten. Ga terug naar <a href=mac.php>Mac Donalds</a>.</b>";

exit;

}

if ($arm->cost > $data->cash) {

print "<br><br><b>Je kan dit je niet veroorloven!</b>";

exit;

}
	if ($data->energie > 100) {

print "<br><br><b>Je bent nu al op je maximale energie!</b>";

exit;

}
	if ($arm->voorraad < 0) {

print "<br><br><b>De Voorraad van dit product is al leeg!</b>";

exit;

}

print "<br><br>Je hebt <b>€$arm->cost,-</b> betaald. Maar nu heb je er wel weer <b>$arm->energy</b> Energie bij!";

mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`=`cash`-$arm->cost WHERE `login`='$data->login'");
	mysql_query("UPDATE `[users]` SET `energie`=`energie`+$arm->energy WHERE `login`='$data->login'");
	mysql_query("UPDATE `equipment` SET `voorraad`=`voorraad`-$arm->energy WHERE `id`='$buy'");

}
}

?>
Koen, je plaatst je bericht netjes in "Aanvragen", dat is mooi. The only problem is, mensen gaan niet zo snel zomaar een script voor je schrijven. Misschien moet je het ietsjepietsje tactischer vragen.
Koen schreef op 04.10.2006 16:28
Ik wil graag een script die dingen opslaat in de database, zodat deze het er weer uit kan halen:

En wat is nu de vraag? Wat moet het script precies doen?

Verder is het natuurlijk een beetje raar om zo'n vraag te stellen, en er dan een stuk script onder te posten. ALs je dat zelf hebt gemaakt, dan kan je het net zo goed zelf maken, omdat je dan wel voldoende kennis (lijkt te hebben) hebt.
De vraag is dus; heeft iemand zo'n script of zou iemand dat willen maken?
En hoe zou ik het anders moeten vragen :S
Je hoeft het van mij niet anders te vragen, ik ben hier slechts als adviseur :)

Maar ik had al reacties zoals die van Robert verwacht.

@Robert, je bericht is offtopic aangezien dit in het forum Aanvragen staat en een vraag op zich niet nodig is (al is het niet handig om niks te vragen, zoals ik al stelde).

Reageren