http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265 is een belgische website waar je kunt opzoeken bij welke provider een gsm gebruiker zit.

Nu wij hebben een zaak met een databank van ongeveer 50 000 nummers die we dringend willen bewerken maar niemand voelt zich geroepen om deze manueel te checken!

Daarom was onze vraag of iemand weet hoe we dit automatisch zouden kunnen doen? Met rekeninghoudend dat er om de 5 aanvragen een wachtwoord moet ingegeven worden (dit kun je misschien ontwijken door een loop?).

Dus het komt erop neer dat de gegevens automatisch weggeschreven worden naar een db met gewoon op nummer 0496767676 is bij operator....

Help ons snel!
Wat wil je dan precies doen met die 50.000 telefoonnummers? Die zitten momenteel in de database en daar moet de operator bij opgezocht worden?

Dat lijkt mij vrij snel te maken zoiets. Als het me duidelijk is wil ik het wel voor nop doen :)
eventueel met Mysql dus of eender wat qanders. U krijgt hiervoor 75 EUR
Legaal zal het wel niet zijn, maar als u/jij voor de mogelijke schade betaald? Dan wil ik het ook doen voor niks.
waarom zou het illigaal zijn?
Als mensen zelf hun telefoonnummer invoeren is er in principe niks illegaals aan.
Ik zou het niet erg leuk vinden als mijn telefoonnummer door éénder wie in die DB gestop kan worden. Of worden de nummers alleen opgeslaan als iemand zo'n veldje invult?

PS: Waarom zou je de nummers eigenlijk willen opslaan :s ? Elke operator heeft toch dezelfde begin-cijfers? Bv: 0474 voor Proximus (na de vele anderen) ;) ...

Reageren