Ik heb een eigen domain en sinds kort een eigen Linux Machientje, ik ben dus een Noob.

Anyway wil ik nu dus een aantal subdomeinen maken die doorlinken naar mijn server. Dit lukt al met de DNSadmin van mijn Host.

Echter is het niet mogelijk om een DNS Name door te laten linken naar een map, je kan A doen om het door te linken naar een IPv4 adress en NS om naar een andere NameServer te verwijzen, URL was ook een optie maar deze ging ook niet dieper dan het IP (hoewel ik dit wel opgaf).

Nu is dus mijn vraag, hoe stel ik het op mijn server zo in dat hij de NS opnieuw verwerkt en doorstuurt naar een map.

Ik heb Bind9 op een Ubuntu-Server draaien.
ik begrijp niet echt wat voor bijzonder je wilt, volgens mij gewoon een kwestie de apache configfile instellen. Virtualhosts indien je meer dan 1 domein wilt hosten, ander heb je dat niet nodig.
In de DNS server van mijn Hosting provider heb ik ingegeven dat bv. plukje.junkiexp.com, ukje.junkiexp.com en flipje.junkiexp.com doorlinken naar het ip adres van mijn linux machine.

Echter wil ik dat ze door linken naar een bepaalde map, echter kon ik dit in de DNSadmin van mijn Hosting Provider niet vinden.

Dus ik dacht ik maak een eigen nameserver aan die alles weer doorlinkt en wel als volgt:
- plukje.junkiexp.com naar /var/www/plukje
- ukje.junkiexp.com naar /var/www/ukje
etc.

Echter wat ik ook ingeef hij komt altijd terecht in de map /var/www en ik kan om geen beding dieper komen dan dat.
Die specifieke map gaat via je virtual hosts in Apache, niet je DNS.
Daar ben ik idd ook achtergekomen toch bedankt Legolas.

PS. Wat voor settings moet ik niet vergeten mee te geven in de <VirtualName> want je ziet zoveel verschillende dat je door de bomen niet meer weet welke weg nu bewandeld moet worden.

Ook krijg ik de ServerName Error niet weg en zegtie steeds dattie die aanpast naar mijn Local IP, zelfs wanneer ik ServerName mijn Local IP maak

Reageren