hoi, kan er iemand voor mij een scriptje maken in javascript dat zou includen op elke html pagina van een site?

wat het moet doen:

• je stelt er een datum, wachtwoord en tekstje in.
• tot aan die datum doet het scriptje niks.
• na die datum blokkeert het de site, geeft het een tekstmelding en kan je toch nog op de site dmv een wachtwoord in te vullen.

kan er iemand dit? ik weet dat het moet kunnen met javascript, maar beheers de taal niet genoeg.
Maar als je javascript uit zet, of het bestandje niet laadt werkt de beveiliging niet...
Ik zou in php een loginscript schrijven dat je naar een login pagina stuurt als een bepaalde datum verstreken is en je niet ingelogd bent.

<?php
$close = mktime(0,0,0,10,6,2006);

if(time() >= $close)
{
if(!isset($_SESSION['logged_in']))
{
header('login.php');
}
}
?>

En dan een klein loginscriptje waarbij bij een juiste gebruikersnaam en wachtwoord de sessievariabele 'logged_in' aangemaakt wordt.
php is geen optie daar de server dit niet ondersteund.
(ja je kan javascript uitzetten, dit is dan ook het nadeel van het systeem)

maar kan ieman dit schrijven?
Jelmer schreef op 06.10.2006 08:46
Maar als je javascript uit zet, of het bestandje niet laadt werkt de beveiliging niet...

Als je je hele site in JS schrijft, maakt dat niet zoveel, want dan doet je site het niet als JS uit staat.
Het probleem met javascript is ook dat iedereen deze code zo kan lezen. Het wachtwoord zal dus ook in deze code moeten staan, anders valt er niets te vergelijken. Kortom, dit houdt alleen mensen buiten de deur die geen kaas hebben gegeten van html-code en javascript. De eerste de beste scriptkiddie loopt zo binnen, geen enkel probleem.

Waarom gebruik je geen .htaccess? Maar nog beter is het om een server te gebruiken die wel PHP o.i.d. ondersteund.
Als je de waarde door JS laat hashen en controleerd met n hash is dat nog moeilijk te kraken.
idd, zoiets zoek ik,

kan er mij iemand helpen?

Reageren