Bij het opvragen van een overzicht van een vacaturebank wordt de volgende foutmelding weergegeven:
FOUT: The SELECT would examine more rows than MAX_JOIN_SIZE. Check your WHERE and use SET SQL_BIG_SELECTS=1 or SET SQL_MAX_JOIN_SIZE=# if the SELECT is ok
SELECT *, DATE_FORMAT(geboortedatum, '%d') AS dag,
DATE_FORMAT(geboortedatum, '%m') AS maand,
DATE_FORMAT(geboortedatum, '%Y') AS jaar FROM
vacatures_werkzoekenden AS wz LEFT JOIN
vacatures_wz_beroepscat AS wzcat
ON wz.gebruikers_id=wzcat.gebruikers_id
WHERE wz.tonen !='n'
AND wzcat.cat_id IN ('2', '6', '29')
AND wz.provincie IN ('Noord-Holland')
AND wz.niveau IN ('Hoog')
AND wz.geslacht IN ('man')
GROUP BY wz.gebruikers_id
Sinds kort help ik een kennis met zijn website, hoofdzakelijk op layout gebied en CMS. Ik heb nauwelijks kennis van PHP-MySQL. Tot nu toe werkte de vacaturebank goed en bovenstaande foutmelding is nieuw. Ik ben de verschillende PHP scripts nagegaan en ook de documentatie van MySQL nagekeken maar kan niets vinden. Ik begrijp uit de foutmelding dat er een instelling aangepast moet worden.
De auteur van het script is met de noorderzon verdwenen. Wie kan helpen?
Ik ben tevens op zoek naar iemand die tegen een vergoeding scripts kan maken/aanpassen.
Heb je gelijk in Blanche, * moet je vervangen door de kolomen die je gebruikt in de rest van het script.. Voor de rest moet je ze eigenlijk wel laten staan..
Vaak scheelt dat al, en helemaal bij die JOINS die jij gebruikt in je script. Je voegt meerdere tabellen samen en selecteerd echt ALLE kolomen, terwijl ik zeker weet dat er minimaal 1 kolom tussenzit die je niet gebruikt in je script..
Bedankt voor jullie motivatie en steun. Ik ben de gehele dag bezig geweest het een en ander proberen op te lossen en dat is me dus niet gelukt. Waarschijnlijk lossen jullie dit probleem zo op. Ik ben jaloers op jullie, ik zou willen dat ik dat zo zou kunnen.
Heb hier uiteraard weer van geleerd. Heb ook bij vacatures een oproep geplaatst voor help. Vergoeding is over te praten. Hier zijn de reacties tot nu toe ook nihil.
Dus ik denk dat ik een andere oplossing moet gaan zoeken.