Ik had ergens gelezen dat je php kon complimeren en dit onhandiger maar wel degelijk is sneller is.
Bestaat dit echt? Hoe je dit dan? Snelheid komt op de eeste plaats ;)
Compileren van PHP kan met Zend Guard en Zend Optimizer. Ik heb er zelf geen ervaring mee en weet niet of het heel veel snelheidswinst oplevert.
Edit:
comileren gewijzigd in compileren. Willem-Jan, nog bedankt voor het wijzigen van de URL. Kon zelf een tijdje niet meer op internet komen door de een of andere storing :/ Maar het werkt gelukkig weer allemaal :)
Het coderen van PHP code wordt anders ook wel comPILeren genoemd, (denk aan compiler ;))
Maar als het er sneller van moet worden en om een code kleiner te maken, moet je comprimeren zie ook mijn vorige post.
?
Onbekende gebruiker
07-10-2006 18:45
Als je PHP codeerd wordt dit omgezet naar direct uitvoerbaren code. Normaal doet de PHP parser dit eerst maar dat hoeft nu niet meer = sneller
Daarnaast worden je bestanden kleiner.
Maar het inschakelen van gzip maakt het soms ook wel kleiner.
Het komt er (heel simpel) op neer dat PHP niet telkens je PHP bestanden gaat controleren en interpreteren.
Het resultaat daarvan wordt opgeslagen, als bestanden of in je intern geheugen. Je kunt dus wel nagaan dat dit sneller is.
php_flag zlib.output_compression on
php_value zlib.output_compression_level 9
dat je pagina sneller laadt
hoe doe je dit? wat moet ik met die code doen?
php_flag zlib.output_compression on
php_value zlib.output_compression_level 9
en hoe zitten die levels in elkaar?
?
Onbekende gebruiker
07-10-2006 20:58
eaccelerator doet in priciepe hetzelfde als zend encoder/guard en ioncube alleen eaccelerator is gratis