Er zijn geloof ik twee mogelijkheden om een eigen server te installeren: WAMP en XAMPP. Maar wat zijn de verschillen en welke is efficienter in gebruik?
IK gebruik ook EasyPHP, en werkt goed bij mij.
Hier kan je ook bv. de apache of de php config bestanden aanpassen, dus dat maakt verder niet zo heel veel uit.
WAMP5, erg makkelijk in te stellen, en vele opties, zo kun je makkelijk PHP extensies aanklikken (php_mysql, php_gd2), en ideaal voor testen..
Robert schreef op 09.10.2006 10:51
Ik doe EasyPHP, werkt hier ook helemaal naar tevredenheid..

Ik gebruikte ook EasyPHP naar alle tevredenheid, maar er zijn al zo lang geen updates meer gekomen, dat dat verouderd is.

Gebruik zelf nu netserver:

[img]http://phphulp.chess-web.nl/netserver.png[/img]

EasyPHP wordt niet meer onderhouden, dat is dus niet aan te raden. Met Xampp krijg je nog meer dan alleen Apache, MySQL en PHP, bv. ook een mailserver. Voor een Windows-bak zou er ik kiezen om WAMP te installeren. Eenvoudig te installeren, eenvoudig te beheren, geen overbodige zaken en het wordt onderhouden.

Maar in alle gevallen zijn dit slechts test-servers die je niet open wilt stellen voor de rest van de wereld. Wanneer je niet/nauwelijks verstand hebt van beveiliging e.d. is dit gewoon niet aan te raden. De kans jouw server wordt misbruikt is gewoon te groot, je vraagt er gewoon om.

Reageren