Ik wil een div als een overlay over mn pagina hebben, dus als een soort popup, ik heb het wel eens ergens gezien, dus het kan wel, maar ik zou niet weten hoe. Ik heb ook geen idee hoe ik zou moeten beginnen. Is er iemand die me op weg kan helpen? Alvast bedankt!
Dat kan, met absolute positioning en z-index. Als je CSS er zo uit ziet:

#overlay {
    position: absolute;
    left: 100px;
    top: 100px;
    z-index: 1000;
}

dan heb je een div die boven de rest van je pagina zweeft.
Ok bedankt. Nogmaals, op http://portfolio.saimen.nl is het resultaat te zien. Wat doet z-index eigenlijk precies? maakt die uit in welke 'laag' een bepaald element staat? Ik had eerst geen z-index en het werkte ook prima.
z-index is er gewoon om de volgorde van hoe de elementen over elkaar heel vallen, welke laag bovenop ligt te beïnvloeden. De laag met de hoogste z-index ligt het hoogst, dus staat het meest vooraan.
simon schreef op 09.10.2006 22:56
Ok bedankt. Nogmaals, op http://portfolio.saimen.nl is het resultaat te zien.

Mooi dat het werkt! Nog een klein spelfoutje op je pagina:

Hier vindt je al mijn werk

Het is: hier vind je al mijn werk ;-)

Mooi dat het werkt! Nog een klein spelfoutje op je pagina:

Hier vindt je al mijn werk

Het is: hier vind je al mijn werk ;-)

De hele tekst is onzin! ;-). ik zet nu trouwens met een javascriptje een tekst in de div, dit zonder dus de pagina te refreshen, dit is de functie voor het openen en sluiten van het 'popupje';

function divpop(opdracht,content){
			if(opdracht == 'close'){
				document.getElementById('layer').style.display = 'none'
			}
			if(opdracht == 'open'){
				document.getElementById('layer').style.display = 'block'
				document.getElementById('layercontent').firstChild.nodeValue = content

}

}
nu kan ik alleen geen html in mijn div zetten, waarom kan dit niet en wat kan ik er aan doen?
Als je HTML in je div wilt zetten, ga dan met de eigenschap innerHTML aan de gang.
Ik kende deze eigenschap wel, maar het werd mij op school afgeraden, omdat het niet in alle browsers zou werken. Zo snel ik kan snel werkt het wel in FF en IE. InnerHTML is namenlijk geen deel van de standaard!
Klopt, het is geen deel van de standaard. Maar het is je enige oplossing. Zie ook dit artikel.

Heb je een lijst van browsers waarin het niet werkt? Voorzover mij bekend werkt het in ieder geval in IE, FF en Opera.
Zeer interresant, ik denk dat ik zelf misschien ook wel een popup ga maken in css, deze zal dan totaal css gebruiken en beetje javascript om ervoor te zorgen dat IE mee werkt.

Reageren