Wie kan mij een voorbeeld mailen hoe ik dat ene nog kan beveiligen.
de rest werkt goed, alleen in xampp staat ook dat het apart moet.
heb de handleiding uitgedraaid en gelezen maar hier staat niks over PHP in.
ik ben niet tijdelijk sterk in engels dat ik hoop dat iemand een oplossing in nl weet c.q. heeft.
Het geheel is de nwe versie van XAMPP
alvast veel dank.
Gabriel
Wat versta jij onder 'dat ene' en 'het' ? Ik heb nu echt geen flauw idee waar dit topic over gaat. Kun je misschien wat duidelijkheid verschaffen, dan kunnen we je beter helpen.
Ps. Werkt Xampp al wel? Dus de webserver, MySQL, PHP en PHPmyAdmin.
Wat versta jij onder de beveiliging van PHP? PHP schrijf jij zelf, jij moet dus zorgen dat jouw script waterdicht is. Het enige dat de server doet, is de boel parsen, aan de webserver geven, die het dan doorstuurt naar de browser.
En verder, ga Engels leren. Zonder kennis van het Engels wordt het programmeren wel heel erg lastig. Vrijwel iedere programeertaal is gebaseerd op het Engels en de handleidingen zijn eveneens in het engels geschreven. Er zijn wel vertalingen beschikbaar, maar die halen het niet bij het origineel in het Engels.
Nog een kleine toevoeging: PHPMyadmin is gewoon een php-script. Toevallig maakt die een verbinding met de MySQL-database en kun je hiermee databases gaan beheren, maar het blijft gewoon een php-scriptje.
Ondanks jouw rare PM, toch een reactie:
Wat is er vreemd aan deze pagina/tekst? Het geeft je de keuze tussen PHP versie 4 en versie 5. Het heeft niets met beveiliging o.i.d. te maken. Geef gewoon een 4, 5 of x (exit) op en klaar ben je.
Dit soort dingen kun je simpel zelf testen, een webserver bijt echt niet. In het ergste geval gaat het fout en moet je een 2e poging doen. Zolang je Xampp op je eigen pc gebruikt om te testen, loop je hiermee geen enkel risico. Zorg er wel voor dat je firewall dicht staat en de webserver dus niet van buitenaf (internet) is te benaderen. Zonder uitgebreide kennis van webservers en beveiliging wil je echt geen verkeer vanaf internet op jouw pc hebben. De kans op problemen is dan veel te groot.