ik ben op zoek naar een automatisch foto-index systeem
hiermee een pagina, die uit een bepaalde map alle fotoalbums haalt (deze zijn al kant en klaar) en hier een link naar maakt met een titel.

nu ff wat meer gedetailleerder:
ik heb een map: images
hierin staan de fotoalbums op datum, bijv: 2006_09_30
in deze map staat het bestand: index.php (dit is het fotoalbum index bestand)
en in deze map staat ook de map: thumbnails

nu was de bedoeling, om een pagina (photo.php) te maken.
Hierop moet het volgende komen te staan:
alle datums, deze moeten dus uit de bestandsnaam van de map worden gehaald(2006_09_30) met een beschrijving (titel van album of desnoods handmatig) en thumbnail uit de map thumbnails, en dit alles moet verbonden zijn met een link naar de map waar het fotoalbum instaat(2006_09_30)

is dit te realiseren in php (en mysql)?
hoe?:P dat wou ik eigenlijk weten
Er staan al wat opzetjes/voorbeelden hier tussen de scripts. Misschien kan je die van Arjan Kapitein wel wat verbouwen?
ik had die al gezien ja.. zal denk ik wel moeten lukken daarmee, maar die is toch weer helemaal anders, die van mij hoeft geen fotos te verkleinen enzo
Waarom zou je dat niet willen? Dit houd je fotoboek snel en goed te navigeren. Ik vind het juist een pré voor een fotoboek!
Crispijn schreef op 10.10.2006 20:33
Waarom zou je dat niet willen? Dit houd je fotoboek snel en goed te navigeren. Ik vind het juist een pré voor een fotoboek!

Volgens mij waren er al thumbnails gemaakt. Ik vind resizen overigens ook wel een pre voor een foto-album.
Ik ben zelf een scriptje aan het maken waarbij mappen worden ingelezen, en automatisch foto-albums worden gegenereerd, icm een database.. (je kan dan ook omschrijvingen toevoegen, of gemakkelijk een reactiesysteem toevoegen)

Het script is nog niet af, maar het werkt voor een groot deel al wel.. (het album wordt gemaakt, foto's worden er aan toegevoegd, en thumbs worden gemaakt)
Crispijn schreef op 10.10.2006 20:33

ik maak altijd fotoboek met een programma, heel handig: Arles Image Web Page Creator

dan krijg je zoiets:
http://www.de-menner.nl/images/22-10-2005/

dat heb ik dus al.. heb alleen geen foto-index pagina, die moet dus automatisch gegenereerd worden als dat mogelijk is
@Crispijn: thnx, hier kan ik denk ik wel iets meer mee, is evengoed nog wat aanpassen, zal eind deze week es kijken, heb nu tentamens :(

@Robert: die thumbnails zijn idd al gemaakt (zie vorige post), ben benieuwt naar jouw scriptje, ik hoef dus niet een fotoboek te maken, dit heb ik al, vind ik veel eenvoudiger, zo komt ook tekst op de fotos enzo, en ik moet ze toch uploaden, dit kost me 1 min extra werk dus:)

@abiboe: ben benieuwt naar dat van jouw als dat af is, ziet er al goed uit:) is ook iets anders als wat ik in ged88 heb.. maar ik kom der wel met jullie hulp! :D

Reageren