Ik kom regelmatig op diverse fora, op sommige fora moet je eerst ingelogd zijn om te kunnen posten.
Op de meeste fora waar dat zo is hoef ik niet telkens opnieuw in te loggen omdat het systeem al 'weet' wie ik ben.
Nou zit ik me suf te prakkizeren hoe dat nu mogelijk is omdat ik geen cookies op mijn systeem wil, en dus die mogelijkheid om cookies te plaatsen heb uitgeschakeld in zonealarm.
Ik heb waarschijnlijk ooit in een browser venster gezegd dat de inlog gegevens bewaard moeten blijven, maar dan nog snap ik niet hoe een server weet wie ik ben.
Kan iemand een sluiertipje optillen voor me?
Beveiliging van je website kan op 2 veel gebruikte manieren.
a. Sessie deze worden op geslagen om de server en wanneer je een xx min niet actief ben wordt je uit gelogd
(Voor komen dat de temp dir te vol wordt)
b. Cookies deze staan op jouw pc en die kunnen in princiepe oneindig lang blijven bestaan..... Die kan je op vragen via een script je bent ingelogd
?
Onbekende gebruiker
14-09-2004 16:58
Optie b gaat niet op, ik accepteer geen cookies.
Maar als ik bijvoorbeeld hier bij php-hulp binnen kom, hoe weet de server dan wie ik ben, hij kan immers geen cookie lezen van mijn schijf ?
@med deze werkt werk wel met cookies zoals marien al zij maar waarom wil je geen cookies gebruiken alle forums maen daar gebruik van en als je het goed insteld
is dat niet gebaarlijk.
ZoneAlarm.. Nooit op vertrouwen, heb hier ooit eens mee gewerkt, had me pc meer kapot gedaan dan geholpen....
Misschien dat het bij andere beter werkt, maar ik vertrouw er niet op...
?
Onbekende gebruiker
14-09-2004 18:24
Ik moet inderdaad gas terug nemen, zonealarm houdt niet alle cookies tegen.
Sessie cookies oid.
Ik zat hier over te denken ivm met een inlogpagina, ik wil voorkomen dat mensen elke keer op het forumpje moeten inloggen, ook als ze al bekend zijn.