Hoi,

Ik ben voor mijn eindwerk bezig met een website. Deze maakt gebruik van een hele hoop Php en hiervan moeten we ook de code kunnen uitleggen. Om dit zo duidelijk mogelijk te doen, had ik gedacht de code te exporteren zodat de kleuren en regelnummers mee behouden blijven. Anders moeten we constant al de opmaak namaken in de tekstverwerker.

Om deze taak zo eenvoudig mogelijk te maken, vroeg ik mij af of er een soort hulpmiddel bestaat dat ons hierbij kan helpen?

Alvast bedankt
met [php]string_highlight[/php] kan je de code al in kleurtjes weergeven, opgemaakt in HTML. Volgens mij kan je dat probleemloos kopiƫren en plakken naar Word, maar dan heb je de regelnummers nog niet.

Let wel op dat je in Word ook komt te zitten met 'word wrapping', oftewel, 1 lange regel code zal meerdere regels beslaan.
Hoi,

word wrapping is op zich geen probleem (aangezien de regelnummer van de nieuwe regel ook lager komt te staan :-D)

Ik ben niet echt van plan de hele code te publishen op t WWW, maar toch bedankt voor het melden van string highlight. We hebben het hier enkel over het publishen op papier (uiteindelijk).

Het plan is om de hele broncode 2 keer te gebruiken:
1) Aan 1 stuk door in bijlage
2) In stukjes met elke regel in functie verklaard en gemotiveerd (onnozel, maar een eis van de promotor :-( )
Ik ben niet echt van plan de hele code te publishen op t WWW, maar toch bedankt voor het melden van string highlight. We hebben het hier enkel over het publishen op papier (uiteindelijk).

Ik bedoel dat je dit even op je eigen computer gebruikt om je code te kunnen voorzien van de nodige kleurtjes. Vervolgens kan je het dan gekleurd en al in Word plakken.
ahzo :-D

Ok, das al een goed begin, nu enkel nog die regelnummer erin plakken...
enige suggestie?
Regelnummer functie van Word, maar dan zit met word wrapper probleem, maar misschien kan je instellen dat alle paragraven worden genummerd (ergens onder Opmaakprofielen > Nummering dacht ik)
TIP: Jelmer zei string_higlight, ik ben persoonlijk meer fan van highlight_string, wat Jelmer zei bestaat nml niet, voor zover ik weet althans(A)
Voor die regelnummers: file uitlezen regel voor regel en die door highlight_string halen?
Anders kun je net zo goed highlight_file gebruiken.
hoi,

Ik was ondertussen ook al zoiets aan het denken als dat Mitch zei... Lijkt me een goede methode. Zou het ook mogelijk zijn om zoiets te doen met al de files in die map en de submappen van die file? (maw van de hele website :-D) Dan heb ik ineens het geheel zeer netjes :-D :-D

Reageren