ik ben nog niet zo goed met divjes enzo, daarom heb ik besloten mijn portfolio uit divjes op te bouwen.
alleen nu heb ik 1 probleem...
ik krijg het niet voor elkaar om de overflow in een gebied van bv width="790px" en height="525px" neer te zetten, dan gaat hij onder de start balk door, en hij plaatst geen scrollbar.

hier is de site.
http://www.infernogm.com/portfolio (het gaat om het gedeelte onder menu balk boven en de start balk.)

op de 1 of andere manier werkt het dus niet... terwijl op een andere pagina bestaande uit tables het wel werkt...

de css

<style>
.content {
font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size:12px;
left:10%;
right:10%;
top:63px;
position:absolute;
width:790px; 
background-image:url(imgs/window_bg_810.png); 
height:525px; 
padding-left:10px; 
padding-top:5px; 
padding-right:10px; 
padding-bottom:5px;
}
</style>

het gedeelte waar het in moet komen EDIT: dit script is de helft. ik heb de rest in de head gezet omdat het anders te groot werd ivm de array van meer dan 35 items

<div class="content" onclick="fadeOutMyPopup()">

<?php
        if(file_exists("".$filez[$id].".php")){
          include("".$filez[$id].".php");
        } 
        else{ ## deze pagina wordt ingeladen als er niets opgegeven wordt!!! 

include("home.php"); 
        }
?>
</div>
Je wilt dat is er meer inhoud is dan width="790px" en height="525px" dat er dan scrollbalken komen?

Dan moet je overflow: auto; gebruiken.
Zoals Kalle al zegt overflow: auto; gebruiken maar misschien is het in jouw geval mooier om overflow: scroll; te doen zodat ze altijd zichtbaar zijn
Ik ga voor de suggesie van Webmakerij omdat je scherm relatief klein is en je een rustiger beeld krijgt als je altijd de scrollbalken te zien hebt!

Grappig idee, alleen waarom heb je geen FF scherm gebruikt? :D ;)
kijk even op mijn site.

Daar maakt de content div ook gebruik van een overflow, misschien kun je er iets mee.
ik heb dus een DIV gebruikt, maar dat werkt niet...

wegens het feit dat de div met class="content" een achtergrond heeft waar die scollbalk niet overheen mag komen kan het dus moeilijk in die geplaats worden.

ik had het al eens op een andere pagina. en daar werkt het wel. heeft er dan iemand een voorbeeld van hoe het wel zou moeten lukken?

<td width="100" height="143"><div style="width: 100; height: 160; overflow: auto; border: 1px solid black;"><div style="padding: 5px;">

<?php include("locs.txt"); ?></div></div></td>

en waarom ik geen FF scherm heb gebruikt??
omdat ik voor Windows style ging, en niet FF style ;)

Reageren